Într-un oraș în care cultura stradală încă nu este reprezentată, proiectele culturale care îmbrățișează acest tip de exprimare artistică sunt binevenite, mai ales dacă implică tinere talente locale, acestea având astfel oportunitatea unică de a-și promova munca și, implicit, de a se autopromova.
În acest sens, Primăria orașului Mioveni a aplicat și a reușit să câștige proiectul ”Street Art” în cadrul programului ”Europa pentru cetățeni”, componenta 2 ”Angajament democratic și participare civică”, măsura ”Rețele de orașe”. Proiectul a fost inițiat și se va implementa în cadul unui parteneriat extins cu orașe și organizații din alte 12 țări europene: Italia, Franța, Bosnia și Herțegovina, Portugalia, Kosovo, Olanda, Slovenia, Serbia, Polonia, Spania, Albania și Letonia.
Lansarea proiectului ”Street Art” a avut loc în data de 12 decembrie printr-o ședință online cu toți partenerii proiectului pentru cunoașterea reciprocă, prezentarea activității și experienței fiecărui partener, pentru stabilirea datelor următoarelor activități.
Scopul programului este de a încuraja participarea civică și democratică a cetățenilor, prin cunoașterea procesului de creare a politicilor Uniunii Europene, dar și prin promovarea oportunităților pentru voluntariat și implicarea socială / interculturală. Street art este o formă de exprimare artistică ce permite implicarea comunităților și regenerarea imaginii anumitor zone și poate dezvolta sentimentul de identitate, solidaritate și înțelegere reciprocă.
La finalul proiectului va fi creată o rețea de orașe ce își vor împărți experiențele de bună practică în utilizarea street-art.
”Street Art” este un proiect cofinanțat de Uniunea Europeană și dedicat susținerii și valorificării artei urbane prin realizarea de proiecte și activități strict legate de manifestarea artistică în spațiul public.