Renault a ieșit de pe piața auto din Rusia, prin vânzarea pachetului majoritar de acțiuni Lada către Institutului NAMI din Moscova, pe motiv că nu are capacitatea de a-şi continua operaţiunile în Rusia. Ieșirea este una conjuncturală, de ochii Europei, care își dorește constrângerea economică a lui Putin, în speranța că acesta va pune punct războiului din Ucraina.
În fapt, Renault și-a rezervat dreptul de a răscumpăra participaţia în următorii 5-6 ani, căci nu poate renunța cu una-cu două la această adevărată cloșcă cu pui de aur. Grupul auto francez estima la finele anului trecut că valoarea operaţiunilor sale din Rusia, a doua mare piaţă a sa după cea din Franţa, se ridică la 2,2 miliarde de euro.
Transferul participației Renault de 68% deţinută la producătorul auto rus Avtovaz AO către institutul de ştiinţe rusesc s-a făcut pentru simbolica sumă de o rublă.
Denis Manturov, ministrul comerțului din Rusia, a subliniat la rândul său că Renault are posibilitatea de a răscumpăra acțiunile AvtoVAZ în următorii 5 sau 6 ani. Acesta a mai spus că acțiunile uzinei din capitala țării vor fi transferate către autoritățile locale și că această mutare ar urma să ofere un prim exemplu a ceea ce vor face autoritățile ruse cu activele occidentale.
Acestea sunt declarațiile oficiale. În realitate, relațiile dintre Rusia și Renault sunt destul de… călduroase (pentru că sunt implicate sume enorme de bani), întreținute, probabil, și de telefoanele în noapte, întinse pe ore bune, între Macron și Putin.
Și totuși, asta nu l-a făcut pe Putin să-l așeze pe Macron la o masă ceva… mai scurtă. În schimb, alegătorii din Franța l-au pus din nou în capul mesei scurte de la Palatul Elysee.
Între timp, se speculează în piață că Dacia Renault și-ar căuta câmp de lucru în Algeria, o țară ceva mai călduță.