Firma Zeus ne-a comunicat la redacție un drept la replică, în legătură cu articolul ”Se închide podul de la Căteasca! Firma ZEUS – dată în judecată de CJ Argeș pentru că nu a vrut să refacă podul aflat în garanție” publicat de bitpress.ro pe baza declarațiilor președintelui Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă, date în conferința de presă de miercuri, 11 mai.
Potrivit președintelui CJ Argeș, începând cu 15 mai, podul peste râul Argeș, de la Căteasca, va fi închis traficului, pentru că nu mai oferă condiții de siguranță pentru circulație, din cauza deteriorării structurii de rezistență. Conducerea CJ Argeș a comunicat că a pretins Asocierii de firme care a executat lucrarea, al cărei lider este firma Zeus, aducerea lucrării la starea de siguranță în trafic, podul având o garanție de 50 de ani.
Prin dreptul la replică transmis astăzi, firma Zeus relevă, în principal, faptul că la momentul recepției lucrării (06.2010) comisia de recepție a constatat in mod expres că lucrările executate îndeplineau condițiile de calitate, fiind realizate in conformitate cu prevederile contractului, ale documentaței de execuție și ale reglementirilor legale.
În plus, firma Zeus arată că in cadrul obiectului contractului nu au intrat și lucrările de amenajare a râului Argeș, respectiv de stabilizare a malurilor și talvegului. Conform Legii, deținătorul/administratorul podului, care este Consiliul Județean Argeș are obiigativitatea de a asigura lucrările de protectie a malurilor cursului de apă în zona de amplasament a podului, iar în zonele neamenajate’ obligația de intreținere a albiei aparține Administrației Națonale Apele Romlne, in speță Administrația Bazinală de Apă ArgeșVedea. Conform firmei Zeus, cele două instituții nu ar fi executat astfel de lucrări de la execuția podului până în prezent, fapt ce a dus la degradarea podului.
Redăm dreptul la replică transmis de firma Zeus SA
CERERE
prin care vă solicităm să ne acordaţi dreptul la replică cu privire la articolul intitulat ‘Se inchide podul de la Căteasca. Firma Zeus – dată în judecată de CJ Arges pentru că nu a vrut să refacă podul aflat în garanţie’publicat la data de 11.05.2022, drept la replică al cărui conţinut îl prezentăm în cele ce urmează.
În cadrul procedurii de licitaţie publică pentru proiectul „Normalizarea condiţiilor de trafic pe drumurile judeţene prin reabilitarea podurilor Ciomăgeşti şi Căteasca, afectate de inundaţii”, a fost declarată căştigătoare asocierea formată din Zeus SA – lider de asociere, Metabet CF SA şi SCADT SRL. Drept urmare, între această asociere în calitate de executant şi Consiliul Judeţean Argeş în calitate de achizitor, a fost încheiat Contractul de lucrări nr. 5704/2535/01.06.2009 (în cele ce urmează Contractul).
Asocierea a executat toate lucrările ce fac obiectul Contractului, în mod complet şi în conformitate cu toată documentaia tehnică ce a stat la baza încheierii Contractului (caiet de sarcini, proiect tehnic, documentaţia privind detaliile de execuţie, răspunsul Consiliului Judeţean la clarificările înaintate de ofertanţi în cadrul procedurii de atribuire, dispoziţii de şantier, etc.).
0 dovadă în acest sens o reprezintă încheierea şi semnarea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor nr. 7048/10.06.2010 prin care recepţia a fost admisă iar comisia de recepţie a constatat în mod expres că lucrările executate sunt de bună calitate, au fost realizate în conformitate cu prevederile contractului, ale documentaţiei de execuţiei şi ale reglementărilor legale. Este important de subliniat că procesul-verbal în cauză a fost semnat şi, deci, însuşit, de toţi factorii decizionali şi cu atribuţii în legătură cu recepţia lucrărilor.
Precizăm că în cadrul obiectului Contractului nu au intrat şi lucrări de amenajare a râului Argeş, respectiv de stabilizarea a malurilor şi talvegului, astfel încât Asocierea noastră nu şi-a asumat astfel de lucrări prin contractul semnat În acest sens, vă invităm să solicitaţi Consiliului Judeţean Argeş întreaga documentaţie tehnică ce a stat la baza încheierii Contractului, inclusiv răspunsul acestei instituţii la una dintre clarificările avansate în cadrul procedurii de achiziţie prin care Consiliul Judeţean Argeş afirmă „sesizare nereală, iar prevederea sau nu a unui prag de fund (lucrare de amenajare a albiei râului – n.n.) poate face obiectul unor lucrări hidrotehnice de amenajare a albiei râului Argeş, în corelaţie cu podul de la loneşti.”
Raportul de expertiză tehnică nr. 11.1/10.11.2021 întocmit de Best Proiect Prest S.R.L. a relevat o serie de deteriori ale lucrării executate de asocierea din care subscrisa a făcut parte. Cauza acestora este următoarea:
(i) Neexecutarea de către instituţiile competente potrivit legii a lucrărilor
de amenajare a albiei râului Argeş vreme de 12 ani. În acest sens, în primul rând reiterăm faptul că aceste lucrări nu au făcut obiectul Contractului încheiat între Asocierea al cărei lider am fost şi Consiliul Judeţean Argeş. În al doilea rând, arătăm că:
Potrivit art. 34 alin. 1 din Legea apelor nr. 107/1996, deţinătorul/administratorul podului, care este Consiliul Judeţean Argeş, are obligativitatea de a asigura lucrările de protecţie a malurilor cursului de apă în zona de amplasament a podului. De asemenea, în conformitate cu dispoziţiile art. 33 alin. 61 din acelaşi act normativ (61) Proprietarii/administratorii lucrărilor inginere,sti de artă (poduri) (în cazul de faţă Consiliul Judeţean Argeş – n.n.) sunt obligafi să asigure secţiunea optimă de scurgere a apelor, pe cheltulală proprie, în limita a două lungimi ale lucrării de artă (poduri) în albia majoră în amonte şi în limita unei lungimi a lucrării de artă (poduri) în albia minoră aval, pentru a respecta parametrii avizaţi. Consiliul Judeţean nu a făcut niciodată astfel de lucrări.
Potrivit art. 34 alin. 4 din Legea nr. 107/1996, în zonele neamenajate, obligaţia de întreţinere a albiei aparţine Administraţiei Naţionale Apele Române, în speţă Administraţia Bazinală de Apă Argeş Vedea. Nici aceste lucrări de întreţinere nu au fost executate vreodată, după recepţionarea podului executat de noi.
Cu acest prilej, este necesar să arătăm că societatea noastră a sesizat în repetate rânduri factorii de răspundere implicaţi, respectiv Consiliul Judeţean Argeş, Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri, ISC Argeş, Apele Române, ISU Argeş, proiectant, Ministerul Internelor, cu privire la necesitatea luării măsurilor pentru efectuarea lucrărilor de amenajare a albiei şi de întreţinere a podului – vă putem pune la dispoziţie aceste adrese în măsura în care le solicitaţi. Apele Române şi Cj Argeş şi-au asumat obligaţia de a efectua aceste lucrări, dar nu au procedat niciodată în acest sens.
(ii) Neexecutarea de către Consiliul Judeţean Argeş, proprietarul podului, a lucrărilor de întreţinere şi reparaţii curente ce revin în sarcina exclusivă a acestuia în conformitate cu dispoziţiile art. 27 lit. a din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii potrivit cărora „Proprietarii construcţiilor au următoarele obligaţii principale: a) efectuarea la timp a lucrărilor de rntreţinere şi de reparaţii care le revin, prevăzute conform normelor legale în cartea tehnică a construcţiei şi rezultate din activitatea de urmărire a comportării în timp a construcţiilor.” În acest sens, în raportul de expertiză extrajudiciară întocmit la solicitarea Consiliului Judeţean Argeş se susţine existenţa coroziunii (ruginii), necesitatea revopsirii unor elemente ale podului, deteriorări ale asfaltului. În mod evident, toate aceste lucrări intră în obiectul obligaţiei de întreţinere şi reparaţii curente ce este în sarcina Consiliului Judeţean Argeş. Am notificat în repetate rânduri Consiliului Judeţean Argeş asupra necesităţii efectuării lucrărilor de întreţinere şi reparaţii curente la pod, dar nu am primit nici un răspuns iar solicitările noastre au fost tratate cu indiferenţă şi totală neglijenţă, Consiliului Judeţean Argeş neluând nicio măsura de limitare a degradării podului, motiv pentru care starea podului a fost catalogată în Raportul de Expertiză Tehnică nr. 11.1/10.11.2021 întocmit de Best Proiect Prest S.R.L. ca fiind doar SATISFĂCĂTOARE.
Ca urmare a lipsei lucrărilor de amenajare şi consolidare a albiei s-a declarat în Raportul de Expertiză Tehnică nr. 11.1/10.11.2021 întocmit de Best Proiect Prest S.R.L. că podul se încadrează în clasa V de stare tehnică – CRITICĂ, lucrări ce nu au făcut obiectul Contractului nostru, aşa cum am mai menţionat.
Mai mult, la data de 20.01.2015 a fost întocmită o NOTĂ DE CONSTATARE în care au fost stabilite o serie de obligaţii ale Consiliul Judeţean Argeş, iar la pct. 2 se preciza că în calitate de deţinător/administrator acesta avea obligativitatea de a asigura secţiunea optima de scurgere a apelor in limita a doua lungimi ale lucrării de artă în albia majoră în amonte şi în limita unei lungimi în albia minoră aval, precum şi întreţinerea şi repararea lucrărilor de protecţie a malurilor cursului de apă în zona de amplasament a podului.
Aşadar, societatea noastră nu are nicio obligaţie de a reface vreo lucrare întrucât lucrările de amenajare a albiei nu au făcut obiectul contractului încheiat cu Cj Argeş în 2009 iar celelalte lucrări intră în obligaţia proprietarului podului, Cj Argeş, de întreţinere a lucrării de artă.
Nu în ultimul rând, precizăm că garanţia acordată de asocierea noastră priveşte, în deplină conformitate cu dispoziţiile legale, lucrările efectuate de noi, iar în mod evident NU lucrările care nu au făcut obiectul Contractului.
Director executiv, Marica Gheorghe
sursa foto, captura google maps
1 comentariu
Deci nu mai conteaza realitatea din teren, ca podul ala e pericol public, ci faptul ca niste politruci „cointeresati” din anturajul CJ de atunci au zis ca e ok? Mama ei de tara!