Prima mașină cu motor hibrid de la Dacia, Dacia Jogger Hybrid 140, va putea fi comandată începând cu ianuarie 2023, iar primele comenzi ar trebui să ajungă la clienți din luna martie.
Noul motor oferă o reducere a consumului de combustibil cu 40% față de un motor termic echivalent în mediul urban, conform celor de la Dacia, scrie promotor.ro. Sistemul hibrid pe care Jogger îl va primi va fi format dintr-un motor pe benzină de 1,6 litri și două motoare electrice. Motorul termic dezvoltă 90 CP, în timp ce motorul electric dezvoltă o putere de 50 CP. Celălalt motor este un demaror/generator de înaltă tensiune. Cutia de viteze este una automată electrificată, cu 4 trepte dedicate motorului termic și alte două, pentru cel electric.
Frânarea regenerativă, capacitatea înaltă de recuperare a energiei a baterie de 1,2 kWh, la care se adaugă eficiența cutiei automate, oferă posibilitatea de a rula în oraș în mod 100% electric până la 80% din timp. Bateria se încarcă în mers în timpul frânării sau când mașina face frână de motor. Autonomia versiunii Jogger Hybrid 140 este de peste 900 km. Bateria sistemului hibrid dispune de o garanție de 8 ani sau 160.000 km.
Jogger Hybrid 140 dispune de o cutie de viteze automată cu un „mod B”, care mărește frânarea regenerativă în timp ce crește frânarea motorului. Utilizarea acestui mod permite o recuperare mai mare a energiei. Șoferul poate reduce utilizarea pedalei de frână, făcând uz de frânarea regenerativă. Jogger Hybrid 140 vine cu un panou de bord digital cu diagonala de 7 inch, care oferă o serie de informații pentru șofer: nivelul de încărcare al bateriei, autonomia rămasă și fluxul de energie. Jogger Hybrid 140 include o frână de parcare electronică în standard, precum și o consolă înaltă cu spații de depozitare și o cotieră.
Dacia nu a oferit deocamdată prețuri pentru Jogger Hybrid, dar acesta ar putea deveni cel mai scump model din gamă.