Retailerul Metro România, activ pe segmentul cash & carry, are în vedere, în următorii ani, modernizarea şi mărirea suprafeţelor de vânzare şi depozitare a 15 magazine din cele 30 pe care le are pe plan local.
„Suprafaţa medie de vânzare a magazinelor Metro este cuprinsă între 5.600 şi 10.000 de metri pătraţi. Avem o amprentă de 190.000 de metri pătraţi şi probabil vom ajunge la 200-220.000 de metri pătraţi în total. Eficienţa logistică înseamnă şi o productivitate ridicată pe metru pătrat. Vom investi în spaţii de depozitare, de livrare şi în capacităţi de transport“, a spus Adrian Ariciu, CEO-ul Metro România, la emisiunea online ZF Logistica businessului.
Anual, bugetul de investiţii al companiei cuprinde sume pentru mentenanţa magazinelor, dar şi pentru modernizarea lor, în fiecare an fiind schimbate, de pildă, echipamentele care ţin de frig în două-trei magazine. „Facem anual şi investiţii în capacitatea de a deservi. Anul acesta vrem să mărim magazinul din Piteşti, care are puţin peste 5.000 de metri pătraţi şi credem că terenul ne permite o extindere. Cele mai mari investiţii merg în continuare pentru dezvoltarea francizei La doi paşi, care a făcut zece ani de existenţă în 2021. Alte investiţii merg către digitalizare.”
Metro obţine peste 10% din cifra de afaceri din comenzile primite online, iar pentru onorarea lor, precum şi a comenzilor primite direct de la comercianţi, logistica are un rol primordial. Metro se adresează micilor profesionişti, comercianţilor independenţi, revânzătorilor şi antreprenorilor din industria HoReCa.