Încă un lot din Autostrada Sibiu – Pitești (A1) urmează să intre în construcție în această primăvară, potrivit ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu. Mai exact, este vorba de Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, unde austriecii de la Porr au finalizat proiectarea.
„Pe tronsonul 4, cei care au câștigat au terminat proiectarea și vor intra în această primăvară la execuție”, a transmis luni ministrul Transporturilor într-o emisiune difuzată live de gândul.ro. Ministrul a mai spus că și pe loturile 2 și 3 vor începe lucrările de construcție tot anul acesta. Grindeanu a amintit și că lotul 1 Sibiu – Boița a fost dat în trafic la finele anului trecut.
În ceea ce privește Secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș, termenul de finalizare este începutul anului 2025, potrivit șefului Transporturilor, care a mai menționat că lucările au ajuns aici la un grad de execuție de circa 30%.
De asemenea, Asociația Pro Infrastructură (API) anunța în decembrie anul trecut că Porr a început organizarea de șantier pe Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș din Autostrada Sibiu – Pitești. „Din informațiile noastre, li s-a aprobat proiectul pentru obținerea autorizației de construire (PAC) și s-au apucat de organizarea de șantier, iar lucrările ar trebui să înceapă în primăvară, având termen de execuție 44 luni”, a transmis atunci API, cu privire la Secțiunea 4 din Autostrada Sibiu – Pitești.
Pe Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, un „ciot” de 9,86 kilometri între Tigveni și Curtea de Argeș, constructorul va avea o viață mult mai grea decât pe Secțiunea 1, pe un relief mai dificil, traseul incluzând Tunelul Momaia lung de 1,35 km, au mai spus reprezentanții API.
Autostrada Sibiu – Piteşti, cu o lungime de peste 122 de km, este împărțită în cinci secțiuni. Austriecii de la Porr, care au finalizat Secțiunea 1, vor construi Secțiunea 4. Italienii de la WeBuild/Astaldi și-au adjudecat Secțiunile 3 și 5 iar Secțiunea 2 a fost câștigată de turcii din asocierea Mapa – Cengiz.
1 comentariu
Ar trebui urgentata secțiunea 2,apoi 3.
In acest fel porțiunea de autostrada continua s-ar prelungi.
Nu este eficient sa se facă secțiunile 5 si 4 care se împotmolesc la Tigveni
Nu știu cum gândesc cei de la CNAIR, dar,cu siguranța,nu bine