Ziarul Financiar a prezentat, săptămâna trecută, cazul unui om de afaceri argeșean care a pornit de la pasiunea sa din copilărie – apicultura – și a ajuns să lucreze pentru rețele importante precum Bebe Tei, Farmacia Tei, Dr. Max, Sezamo, Freshful şi magazine tip băcănii. Este vorba de Ionuţ Ocneanu, din Curtea de Argeș, cel care a dezvoltat brandul Colonia.
Pasiunea sa a pornit de la… capra vecinului. Defapt, de la albinele sale.
,,Împărtăşeam dragostea faţă de meleagul nostru plin de verdeaţă şi puritate, iar eu eram fascinat de pasiunea vecinului meu pentru apicultură. Astfel, ne petreceam ore bune împreună – el lucra la stupi, eu îi ţineam companie şi încercam să aflu secretele muncii lui. Entuziasmul meu l-a determinat să mă invite să particip la procesul extracţiei. Cu grijă şi atenţie îl ajutam să scoată mierea cu o centrifugă manuală şi eram atât de încântat de tot procesul!”, îşi aminteşte Ionuţ Ocneanu, pentru Zf.
Mai târziu și-a cumpărat proprii stupi, iar soția i s-a alăturat în business. Amândoi au la comun o experienţă de aproximativ două decenii în companii multinaţionale de top, în vânzări şi marketing, lucru care i-a ajutat foarte mult în crearea şi dezvoltarea businessului, în înţelegerea pieţei, a clienţilor, identificarea şi acoperirea nevoilor consumatorilor. Fabrica pe care au construit-o se desfășoară pe 600 de metri pătraţi și îndeplineşte standardele de procesare europene. În cei zece ani de la lansarea afacerii, profitul depăşește 600.000 euro și este permanent reinvestit pentru dezvoltarea liniilor de producţie şi pentru promovare.
În 2024, tinerii antreprenori își propunem să aibă stupina cu cel mai mare număr de familii de albine acreditată eco din România şi să dezvolte noi produse în categoria de suplimente alimentare, în colaborare cu un doctor apiterapeut, să intre pe piaţa HoReCa cu pliculeţele de miere şi să continue dezvoltarea pieţelor externe.