2,K
In momentul in care s-au pus bazele proiectului pentru centura ocolitoare a Pitestiului, varianta sud-est, autoritatile judetului Arges vorbeau si despre o a doua centura, pe zona nord-vest care sa scoata traficul din autostrada Bucuresti – Pitesti undeva la Valea Ursului.
Proiectul a fost readus in discutie saptamana trecuta de consilierul local al PSD Adrian Prodanel, cel care a spus ca exista sanse sa fie reluat si ca trebuie facute demersuri pentru ca aceasta noua centura sa aiba si doua cai de acces in cartierele Trivale si Gavana. Problema este insa aceea ca proiectul cu pricina pare sa fie la fel de viabil in acest moment cum este cel al caii ferate Valcele – Ramnicu Valcea, proiect "ingropat" de guvernanti de ani de zile.
In ceea ce priveste centura de nord-vest, o prima schita a fost elaborata in perioada in care vicepresedinte al Consiliului Judetean era Mircea Georgescu, patronul de la Nordco. Deci inca de dinainte de 2004 se schitase traseul si se vorbea de centura, dar prioritara a fost cealalta varianta ocolitoare. Ulterior, pentru ca nimeni nu mai facea nimic, Consiliul Judetean si parlamentarii PSD au decis in 2009 sa aloce fonduri pentru proiectarea tehnica. Toate bune si frumoase, proiectul a fost facut, dar investitia a fost blocata de Guvern, ministrul de atunci al Transporturilor, Radu Berceanu, considerand ca investitia nu ar fi prioritara. De atunci si pana acum proiectul a parut abandonat. Pentru a-l repune pe tapet inseamna nu doar refacerea studiilor, ci si trecerea la procedura de negociere sau de expropriere, dupa caz, pentru achizitia terenurilor pe care va trece centura, ceea ce poate dura mai bine de un an. Iar constructia in sine ar mai dura cel putin 2 ani, ca sa nu mai vorbim de studiile de impact si avizele care ar necesita mult timp pana la obtinere. Asa se face ca proiectul este un vis frumos, dar mult prea indepartat…