Nu avem autostrăzi, în schimb avem masterplan. Unul care prioritizeaza investiţiile în infrastructură României pentru următorii ani şi funcţie de care vor fi atraşi şi bani europeni. Sibiu – Piteşti, Comarnic – Braşov şi Iaşi – Ungheni au fost declarate autostrăzile prioritare şi urmează să fie aprobate de Guvern.
Documentul strategic după care ar trebui să se dezvolte infrastructura României până în 2030 trebuia aprobat de executive de mult timp, dar decizia a fost amânată de mai multe ori.
Comisia Europeană şi-a dat şi ea aviz pe actul ce stabileşte priorităţile pentru fiecare domeniu de transport în parte. Principalele cinci priorități sunt Sibiu-Pitești, o autostradă care costă estimativ 1,67 miliarde de euro şi care ar trebui realizată până în 2022. Din nou apare în plan Comarnic-Braşov, Târgu Neamț-Ungheni, Nădăşelu-Suplacu de Barcău, Sibiu-Brașov. Toate acestea trebuie realizate până în 2020.
Sunt trecute priorităţi şi la capitolul drumurilor expres. Cap de listă este modernizarea centurii de sud a Bucureştiului, la patru benzi, adică modernizarea actualei centuri a capitalei, de la autostrada spre Piteşti la cea spre Constanţa. Sunt în proiect şi alte drumuri expres, cum ar fi Ploiești-Buzău, Bacău-Focșani, Buzău Focşani, Constanța Brăila cu un pod peste Dunăre în vecinătatea celei de-a doua localități. Se pune accentul şi pe modernizarea drumurilor feroviare, în acest Master Plan se propune şi cumpărarea de vagoane, de trenuri noi pentru calea ferată.