Nu am mai urmărit subiectul autostrăzii Sibiu-Piteşti de ceva luni, când ştiu că se decisese că e prioritatea naţională numărul 1, că studiul de fezabilitate e în lucru şi e doar o chestiune de (puţin) timp demararea lucrărilor. Între timp a apărut şi o aşa-zisă dezbatere publică pe tema traseului. Păi nu specialiştii ar trebui să ne spună care e cea mai bună variantă? Cea mai ieftină, eficientă, logică… Sau, se întreabă pe bună dreptate preşedintele Mişcării Populare Argeş, Cătălin Bulf, nu cumva băieţii deştepţi vor să-şi aranjeze nişte exproprieri bănoase? Sau poate că se trage intenţionat de timp… Orice ar fi, bine nu miroase, iar tărăgănarea lucrărilor ne dovedeşte încă o dată ce rău-voitori şi incompetenţi, poate chiar corupţi, avem la nivel înalt şi puţin mai jos…
“Joi, reprezentanţii CNADNR alături de alte câteva persoane din Consiliul Judeţean Argeş au simulat o dezbatere publică pe tema autostrăzii Piteşti -Sibiu şi a traseului acesteia. Simulacrul acesta vine să ne întărească ideea că în ţara asta, în general, şi în Argeş, în mod special, orice lucru serios este dus în derizoriu şi orice problemă majoră trebuie transpusă într-un câştig al băieţilor deştepţi.
Mai exact domnii din cadrul CNADNR au organizat această dezbatere publică pentru a avea o scuză faţă de alegerea traseului. Traseul acesta nu se alege prin dezbatere publică, ci prin studii specifice, care la ultima verificare costaseră deja statul român câteva milioane bune de euro. Atunci la ce mai dezbatem public această chestiune?! Pentru ca "băieţii deştepţi" din imobiliare şi acoliţi ai primarilor de pe traseul autostrăzii Piteşti – Sibiu să se bucure la tranzacţiile cu statul, în problema iminentă a exproprierilor, de după începerea efectivă a lucrărilor, atunci când se vor arăta nemulţumiţi foc de preţul propus de stat pe baremul notarial (corect şi legal, de altfel) şi să facă ceva averi peste noapte pe câteva fâşii de pămînt.
Mişcarea Populară Argeş atrage atenţia asupra acestor practici şi mai atrage atenţia că dezbaterile interminabile şi inutile nu fac altceva decât să tergiverseze şi să dea praf în ochii oamenilor şi constructorilor de automobile de la Dacia, care pierd zeci de milioane de euro din cauza incompetenţei, indolenţei şi dorinţei de îmbogăţire a unor oameni cu putere de decizie.
Acum, când vorbim la aceasta autostradă trebuia să se lucreze deja. Între timp autorităţile se prefac că muncesc dezbateri publice şi întâlniri cu presă şi factori decizionali mărunţi fără ca lucrările să demareze efectiv.” a declarat Cătălin Bulf.