Consiliul Local Mioveni a fost convocat astăzi, la ora 17,00, în ședință publică ordinară. La ședință a asistat și Secretarul de Stat în Ministerul Dezvoltării, Nicolae Tudose.
Consilierii locali au avut pe ordinea de zi a dezbaterilor următoarele puncte:
1. Procesul verbal al şedinţei publice ordinare a Consiliului Local al Oraşului Mioveni, din data de 22.03.2018. 2. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni privind ”Aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a
3. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni privind ”Aprobarea Regulamentului Serviciului Public de Salubrizare în orașul Mioveni.
4. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni privind ”Aprobarea contului de execuție al orașului Mioveni pe trimestrul IV al anului 2017.”
5. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni prin care se ia act de Planul de măsuri și activități pentru trimestrul II, anul 2018 al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Mioveni.
6. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni privind ”Aprobarea modificării prețurilor la apa potabilă și a tarifelor de canal-epurare.”
7. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni privind ”Aprobarea unor tarife pentru serviciile publice de administrare a domeniului public și privat de interes local în orașul Mioveni.”
8. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni prvind ”Aprobarea organigramei și statului de funcții ale aparatului de specialitate al primarului orașului Mioveni și instituțiilor și serviciilor publice subordonate autorităților administrației publice locale.”
9. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni prvind ”Aprobarea acordării burselor școlare elevilor din învățământul preuniversitar de stat de pe raza orașului Mioveni pentru anul 2018” .
10. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni privind ”Aprobarea organigramei și a statului de funcții ale Centrului Cultural Mioveni.”
11. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni prin care Consiliul Local Mioveni ia act de ”Planul de apărare împotriva inundațiilor, ghețurilor și poluărilor accidentale pe cursurile de apă al Comitetului Local pentru Situații de Urgență- oraș Mioveni 2018-2021”.
12. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni privind ”Aprobarea investiţiei – extindere conductă de distribuţie gaze naturale pe strada Preot Constantin Ghe. Frînculescu, oraşul Mioveni, judeţul Argeş.”
13. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni privind
” Aprobarea Contractului de închiriere cadru pentru suprafeţele cu destinaţie de locuinţă socială”.
14. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni prin care ”Se ia act de contractul de management încheiat pentru Centrul Cultural Mioveni”
15. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni privind ”Aprobarea investiției-extindere conductă de distribuție gaze naturale pe strada Dealul Viilor, orașul Mioveni, județul Argeș.”
16. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni privind ”Aprobarea investiției-extindere conductă de distribuție gaze naturale pe strada Aleea Poienii, orașul Mioveni, județul Argeș.”
17. Raport şi proiect de hotărâre iniţiat de Primarul oraşului Mioveni privind ” Aprobarea accesului si efectuarea de lucrări pe terenul proprietate a oraşului Mioveni pentru introducerea retelelor de utilități (apă canalizare, energie electrică, gaze naturale, telefonie/internet).
18. Alte probleme.
În general, ședința a decurs după tiparul clasic, conform căruia ultraminoritarii consilieri ai opoziției au avut obiecții la multe puncte supuse dezbaterii și aprobării, alegând, fie să se abțină sau să nu participe la vot, fie să voteze împotrivă.
Așa cum era de așteptat, consiliera PAM Argentina Culcuș, cunoscătoare a modului de administrare al Centrului Cultural Mioveni nu a ratat ocazia de a face câteva observații la punctul 10, referitor la organigrama și statele de funcții ale acestei instituții pe care a condus-o. În dialogul purtat cu reprezentanții Centrului Cultural, prezenți la ședință alături de noul manager Alin Călinescu, doamna consilier a primit răspunsuri la întrebările formulate, după care s-a trecut la vot și s-a adoptat.
La punctul 13, referitor la aprobarea contractelor de închiriere pentru locuințele sociale, viceprimarul Aurel Costache a ținut să facă observații despre unii chiriași care își imaginează că, odată primite aceste locuințe le pot păstra pe termen nelimitat, în orice condiții. Persoanele care au atitudini antisociale, care încalcă în mod repetat ordinea, trebuie să știe că vor putea fi evacuate.
La punctul 14, Argentina Culcuș a avut, deasemenea, întrebări legate de contractul de management încheiat pentru Centrul Cultural, la care managerul Alin Călinescu a răspuns, rezultând că prevederile contractului se încadrează în limitele prevederilor legale.
La punctul 16, consilierul PNL, Franțescu Costel, a opinat că această investiție nu a fost trecută în proiectul de investiții de la începutul anului. Pentru a risipi nelămuririle, directoarea economică, Sava Gheorghița, a trebuit să facă o incursiune în biroul serviciului și să dea un "search" după proiectul de investiții, pe care, găsindu-l, l-a prezentat triumfătoare, și aproape zâmbind (rara avis!), domnului Franțescu.
Primul punct suplimentar al ordinii de zi a adus și cele mai intense dezbateri.
Este vorba despre ”Înfiinţarea unei firme cu răspundere limitată care urmează să presteze servicii pentru funcţionarea serviciilor comunitare de utilităţi publice de la nivelul orașului Mioveni.”
Noua societate ar urma să aibă capital social de 10 000 lei, în proporție de 95% – Unitatea Administrativ Teritorială a Orașului Mioveni și 5% -SedC Mioveni și ar fi creată după principiul ‘în caz că”, având ca scop crearea unei alternative pentru situația în care Consiliul Concurenței ar constata o eventuală inadvertență între prevederile legale și obiectul de activitate al SedC, din perspectiva serviciului Apă-Canal.
Domnul Nicolae Tudose a intervenit și a prezentat un punct de vedere, conform căruia trebuie avute în vedere aspectele de legalitate, în sensul că ar trebui înființată o societate pe acțiuni, nu o societate cu răspundere limitată, pentru că legea 51 nu ar da voie SEdC să se asocieze, iar serviciile de interes comunitar nu se pot încredința direct, ci doar la reorganizare.
Deasemenea, domnul Tudose a anunțat că intenționează să demisioneze din funcția de secretar de stat în Ministerul Dezvoltării și să se întoarcă la funcția deținută anterior la SEdC Mioveni.
Discuțiile pe nuanțe juridice s-au lungit, demonstrând, din nou, necesitatea angajării unui jurist la Consiliul Local. Au formulat puncte de vedere cei trei consilieri ai opoziției, Franțescu Costel, Sorin Fâlfănescu și Argentina Culcuș, secretarul primăriei, consilierii Didiță Gheorghe, Petre Livezeanu, Stoica Cornel și viceprimarul Aurel Costache. Concluzia finală a fost că instanța de judecată va constata legalitatea înființării acestei societăți.
Punctul 2 suplimentar:
Aprobarea înființării Direcției de Asistență Socială, precum și aprobarea organigramei şi statului de funcţii ale aparatului de specialitate al primarului oraşului Mioveni şi instituţiilor şi serviciilor publice subordonate autorităţilor administraţiei publice locale.”
Punctul 3 suplimentar:
”Aprobarea modificării și completării structurii organizatorice a Spitalului Orășenesc ”Sf. Spiridon Mioveni.”
Înainte de încheierea ședinței consilierul PNL Franțescu Costel a întrebat despre stadiul înființării unui sens giratoriu în Colibași, a cerut investigarea modului de ridicare a gunoiului din zona caselor din vecinătatea magazinului Kaufland și soluții pentru limitarea parcării autovehiculelor de mare tonaj pe raza orașului.
Viceprimarul Aurel Costache a precizat că sensul giratoriu are autorizația de construire și certificat de urbanism și se așteaptă avizul de la Drumurile Naționale, estimând că ar dura două luni până la scoaterea la licitație a lucrării.
Situația colectării gunoiului în zona semnalată va fi verificată în zilele următoare.
În legătură cu autovehiculele de transport marfă parcate pe raza orașului, consideră că ar trebui scăzută masa maximă admisă, sub 3500 de kg.