Instituția Prefectului a comunicat detalii tehnice despre veșnic viitoarea autostradă Pitești – Sibiu, la care s-a dat de curând un nou restart, sperăm că mai mult decât politic, ce începe cu necesara (re)proiectare, ce se va executa în termenul optimist de un an. E vorba despre tronsonul 5, care va lega Piteștiul de Curtea de Argeș.
”Luni, la sediul Instituției Prefectului Argeș, s-a semnat contractul pentru secţiunea 5 a tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti, în prezenţa premierului Ludovic Orban. Este vorba despre sectorul de autostradă dintre Pitești și Curtea de Argeș. Contractul a fost semnat de directorul CNAIR, Mariana Ioniţă şi de directorul de ţară al companiei Astaldi, Pier Luca Canino.
Conform datelor furnizate de compania Astaldi, sectorul de autostradă din cel mai așteptat proiect de infrastructură din țară va fi unul complex, pe alocuri chiar spectaculos, cuprinzând trei noduri rutiere.
Astfel, cei 30,35 km de autostradă vor cuprinde:
-19 poduri și pasaje, cu o lungime totală a podurilor de 5400 m;
-3 noduri rutiere la: Curtea de Argeș (km 93+100 – conexiune DN73C), Băiculești (km 107+100 – conexiune DN7C) și Bascov (km 122+100 – conexiune A1 Centura Pitesti / DN7);
-o parcare la km 108+800 pe ambele părți ale autostrăzii;
-spațiu de servicii la km 119+ 200 pe ambele părți ale autostrăzii;
-Centre de Întreținere și Coordonare la nodul rutier Curtea de Argeș și nodul rutier de la Bascov.
Pentru construirea segmentului de autostradă, se estimează că se vor folosi: 500.000 m3 de beton armat, 80.000 m de piloți forați, 1.000 grinzi prefabricate și 10.000 tone de tăbliere metalice.
Valoarea estimată a secţiunii dintre Piteşti şi Curtea de Argeş este de 1.8 milioane de lei, fără TVA, cu un termen de 12 luni pentru proiectare, 48 luni pentru execuţia lucrărilor şi 10 ani perioadă de garanţie.”