Se spune că statul este unul dintre cei mai proşti manageri. Şi se spune pe drept cuvânt, ţinând cont de câte societăţi cu capital de stat au fost băgate în faliment cu sau fără de voie. La Mioveni, însă, am întâlnit excepţia care… întăreşte regula. Este vorba de Servicii Edilitare pentru Comunitate Mioveni, societate care se ocupă de distribuţia apei, canalizarea, iluminatul public şi salubrizarea oraşului. Şi le face pe toate într-o manieră mai mult decât rezonabilă ţinând cont că a fost înfiinţată în urmă cu cinci ani, când Guvernul Boc dispusese, conform celebrei Ordonanţe 63, concedieri în masă în sistemul bugetar.
Astăzi, directorul instituţiei, Tudose Nicolae, a ajuns să joace inclusiv pe piaţa privată, triplând veniturile instituţiei în numai trei ani. Astfel, anul acesta a reuşit să câştige o licitaţie publică în urma căreia va înlocui sistemele de iluminat ale tuturor sediilor GDF Suez din ţară.
,,Ca o mare realizare şi o ieşire spre partea privată, anul acesta înlocuim corpurile de iluminat în toate sediile GDF Suez din ţară. Până în prezent am înlocuit corpurile de iluminat de la sediul central, iar la Craiova suntem în derulare. Elba ne pune la dispoziţie corpurile de iluminat. Este un contract foarte important pentru noi, mai ales că totul trebuie să fie impecabil şi să avem randamentul dorit de către beneficiar.” ne-a declarat directorul Tudose Nicolae.
Şi pentru că vorbim de zona privată, directorul Tudose ne-a povestit cum era să fie concesionate către un privat serviciile pe care le prestează în prezent. Un lucru nu neapărat rău, doar că, dacă s-ar fi întâmplat acest lucru, tarifele la salubritate ar fi fost duble față cele practicate în prezent.
,,Servicii Edilitare pentru Comunitate Mioveni s-a înfiinţat în 2010, ca urmare a reorganizării serviciilor din cadrul primăriei: serviciul ADP şi salubrizare şi serviciul de iluminat public ce avea personalitate juridică. Ideea a fost foarte bună cel puţin din două aspecte. În urma OUG 63, personalul bugetar s-a redus cu peste 60%. Ori cream societatea, ori dădeam oamenii afară şi concesionam serviciile către un privat. Am mers la un operator privat de salubrizare care venise să preia serviciile. Pe atunci eu eram consilier, şi primarul Georgescu, viceprimar. Am fost la Bucureşti să vedem utilajele. Extraordinare, nou-nouţe… Însă, când am auzit ce nivel de taxare practică pentru servicii!… Vă spun că şi în ziua de azi tariful nostru e la jumătate faţă de cel propus de ei, la acel moment. Într-adevăr, utilaje moderne, dar pe care le voia amortizate într-un an. Poate că asta a fost şi şansa angajaţilor primăriei, căci peste jumătate erau acasă, dar şi a locuitorilor, că nu a trebuit să plătească acele taxe. Am plecat în 2010 cu 186 de angajaţi, iar astăzi avem peste 370, calitatea sericiilor cred că se vede, suntem în parametri rezonabili, iar tarifele de la apă şi canalizare sunt printre cele mai mici din ţară.” ne-a mai declarat directorul Tudose.