Înființarea unei rețele metropolitane de transport călători, regândirea rețelei urbane de transport public, achiziționarea de autobuze electrice, refacerea celor 99 de stații de așteptare din Pitești și introducerea sistemului de e-ticketing pentru transportul în comun de călători sunt inițiative necesare și de salutat pentru orice municipalitate a secolului XXI. Faptul că Piteștiul încearcă să deruleze toate aceste proiecte este, de asemenea, de salutat. De criticat este însă modul greoi și în bunul stil autohton de a pune carul înaintea boilor în care sunt aplicate toate aceste investiții de interes public.
Astfel, surse din administrația municipală susțin că jumătate din autobuzele electrice achiziționate anul trecut, ar fi vorba de 22 dintre acestea, s-ar afla încă neînmatriculate la baza Publitrans din cauza lipsei stațiilor de încărcare. Realitatea este că abia acum se realizează aceste stații în zona Bowling, lucrarea fiind în curs de executare cu termen de punere în funcțiune la începutul acestei veri. Normal ar fi fost ca infrastructura de încărcare să fi fost finalizată înainte ca primul autobuz electric să intre în circulație cu mai bine de jumătate de an în urmă, la 1 septembrie 2022. De ce lucrurile s-au făcut invers și cu o întârziere atât de mare încât nu pot fi folosite toate autobuzele noi electrice? Răspunsul este la Primăria Pitești care ar trebui să-l ofere public.
Realizarea altor două facilități legate de transportul public de călători piteștean se află, de asemenea, în mare întârziere ceea ce, spun aceleași surse din cadrul municipalității, face să planeze tot mai mult pericolul pierderii finanțării pentru acestea. E vorba de sistemul de e-ticketing și de modernizarea celor 99 de stații de așteptare ale Publitrans. De ce? Și aici răspunsul e tot la Primăria Pitești.
2 comentarii
Aceasta stire arata clar cum se fac ”investitiile cu cap” in tara asta. Astia au cumparat autobuze electrice si nu au montat statii de incarcare, probabil au zis ca merge sa le pune motorina si la astea:)))
Aceste lucruri se pot întâmpla numai intr-un oraș cu o administrație incompetenta și corupta.
Cum poate fi posibil sa cumperi 40 de autobuze electrice din care folosești DECAT jumătate din cauza lipsei stațiilor de încărcare, dacă primarul și gașca lui corupta de la Publitrans știa clar ca nu poate sa le folosească.
Dacă ținem cont de faptul ca au fost achiziționate în baza unui credit făcut de primăria Pitesti unde de plătesc dobânzii și comisioane bancare destul de mari ținând cont de valoarea creditului, aceasta achiziție de autobuze electrice care nu pot fi folosite miroase clar a hoție su corupție la nivelul administrației publice locale (sunt cumpărate de peste un an și zac în parcarea Publitrans fără a fi înmatriculate și folosite, dar se plătesc rate și dobânzii la credite).
Instituțiile abilitate ale statului ar trebui sa se autosesizeze urgent în acest caz care miroase de la posta a corupție mai ales ca în acest domeniu al transportului public s-au mai produs astfel de infracțiuni economice și de către fostul edil, al cărui proces este pe rol la inalta curte de justiție și casație.
Toți cei implicați în aceasta escrocherie ar trebui anchetați și judecați în regim de urgență pentru a se pune capăt acestui gen de infracțiuni economice înfăptuite în mod intenționat.