Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a anuntat ca au demarat lucrarile de constructie pe autostrazile Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj(lotul 1) si Orastie-Sibiu (lotul 4), tronsoane situate pe Coridorul IV paneuropean si ale caror contracte au fost atribuite in acest an. Valoarea cumulata a celor patru santiere pe care au demarat recent lucrarile, cu o lungime de circa 65 de kilometri, se ridica la peste 450 milioane de euro, inclusiv TVA.
Pe acest culoar IV paneuropean se afla si traseul autostrazii Pitesti – Sibiu, dar pentru care nu exista inca finantare. Din acest motiv, in vreme ce la altii se lucreaza, argesenii si sibienii se vad nevoiti sa astepte mult si bine pana cand sa se gaseasca macar resurse pentru inceperea lucrarilor, daramite sa mai si circule pe mult visata autostrada. Autostrada care da foarte bine pe hartie, dar care – din cauza dificultatilor tehnice pe care le ridica, traversand muntii – este foarte scumpa.
Calculele arata ca lucrarile pentru tronsonul Pitesti – Sibiu ar consuma peste 70% din fondurile alocate pentru infrastructura pana in 2015 pentru Romania, lucru cu care guvernantii nu se impaca defel. Problema este generata de relieful dificil (montan) pe care traseul autostrazii il traverseaza (in prezent, doar pe hartie…).