Îl vedeţi pe tipul de mai sus? E Mircea Dobre, ministrul Turismului. Pare a avea o privire inteligentă sau, cel puţin, se detaşează clar de figura ministrului Agriculturii, Petre Daea, care îi indică în mod cert IQ-ul sub 50. Şi cu toate că nu pare a fi încă unul dintre analfabeţii (cu doctorate) numiţi de Dragnea în Guvern, tipului i-a trecut prin minte că oaia ar putea fi brandul turistic al României, în locul frunzei pe care Elena Udrea deja a tocat o grămadă de bani.
Dobre susţine că a construi imaginea turistică a țării în jurul legendei Miorița este mai sustenabil decât în jurul unei frunze, şi aia bătută de vânt. Ministrul dat drept exemplu țări precum Spania, a cărei imagine este un taur, sau Franța, care își asociază brandul turistic cu un cocoș galic.
Potrivit Profit.ro, ministrul i-a anunțat deja pe afaceriștii din domeniul turismului, iar vestea nu a fost primită foarte bine, aceștia crezând inițial că ministrul glumește. Turoperatorii sunt de părere că legenda Miorița nu este reprezentativă pentru poporul român, întrucât spune povestea unui cioban ucis de alți doi români, în timp ce oaia din baladă are un rol pasiv și supus.
Pe de altă parte, nu e de pierdut din vedere faptul că un vas cu oi a distrus ditamai vasul rusesc, deci oaia şi-ar merita cu vârf şi îndesat această onoare. În plus, personaje duhnind a miros de brânză de oaie au reprezentat România în Parlamentul European.
Dacă ne mai gândim şi la faptul că poporul român încă stă ca mielul la tăiat şi behăie fără eficienţă de cele mai multe ori, iată de ce oaia e cea mai potrivită imagine cu care România ar putea fi asociată.