Instituția Prefectului face precizări privind funcționarea, în această perioadă, a Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor Argeș. Serviciul a suspendat examinările pentru obținerea permisului auto și audiențele, dar menține deschise 4 ghișee la Înmatriculări și 2 ghișee la Permise. Programul de lucru la aceste ghișee este între 8.30 și 18.30, în instituție efectuându-se câte 4 igienizări pe zi, cu personalul propriu. Pentru numere de înmatriculare provizorii, dealerii auto pot veni doar cu justificare.
Încă din data de 17 martie, pentru o perioadă de 30 de zile, s-a suspendat activitatea de examinare pentru obținerea permisului de conducere- proba practică și cea teoretică- cu posibilitate de prelungire, în funcție de evoluția situației actuale.
Începând cu data de 26 martie, operațiunea de radiere din circulație a unui vehicul uzat, participant în cadrul Programului „RABLA”, va fi efectuată din oficiu, de către Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor care a efectuat înmatricularea acestuia, în baza transmiterii către această instituție a certificatului de distrugere, în format electronic, de către operatorul economic autorizat care a emis acest document. Dovada radierii din circulație va fi transmisă, de îndată, titularului înmatriculării. Astfel, nu mai este necesară deplasarea proprietarilor la ghișeele Serviciului.
În conformitate cu prevederile art.14 din Decretul Președintelui României nr. 195 din data de 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expiră pe perioada stării de urgență.
În acest context, documentele eliberate de serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor teritoriale, respectiv: permisele de conducere, autorizațiile de circulație provizorie precum și dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și permiselor de conducere care vor expira pe perioada stării de urgență vor fi considerate valabile pe întreg teritoriul României, până la încetarea stării de urgență.
Cererile de preschimbare pot fi depuse într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență – conform dispozițiilor art.12 alin.(1) din Ordonanța Militară nr.3 din 24.03.2020.
Aceleași reglementări se vor aplica și documentelor necesare operațiunilor de înmatriculare/ examinare/ preschimbare permis de conducere (ex.certificat de autenticitate, documentul emis de unitatea medicală autorizată – fisa medicală, dosar școlarizare etc.,) care vor expira în perioada stării de urgență.