Autorităţile locale din Mioveni anunţă că începând cu data de 2 noiembrie a.c., se pot depune cererile şi declaraţiile pe proprie răspundere tip însoţite de actele doveditoare – pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinţei cu gaze naturale, lemne sau energie electrică, conform O.U.G nr. 70/2011, pentru perioada sezonului rece 01 noiembrie 2015 – 31 martie 2016, şi recomandă ca cei care întocmesc aceste dosare să fie foarte atenţi la condiţiile de acordare a subvenţiilor.
Cererea se depune o singură dată pentru toată perioada de acordare a ajutorului de încălzire; în cazul depunerii cererii în altă lună, după lunile octombrie -noiembrie, titularul intră în drept pe perioada care a rămas până în luna martie, inclusiv ajutorul poate fi modificat sau încetat, în funcţie de modificările din familie sau ale veniturilor lunare.
Pot beneficia de acest drept familiile sau persoanele singure cu domiciliul sau reşedinţa în oraşul Mioveni , care realizează venituri nete lunare pe membru de familie de până la 615 lei şi care nu deţin bunuri din anexa nr.4 (Normele Metodologice de Aplicare a Prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.27/2013), nu beneficiază de ajutor pentru incalzirea locuintei.
Este bine de ştiut că lista bunurilor care duc la excluderea ajutoarelor a rămas la fel ca în anii anteriori. Concret, cei care deţin alte imobile în afara locuinţei sau chiar terenuri care împrejmuiesc locuinţele şi care depăşesc 1.000 de metri pătraţi (în urban) sau 2.000 de metri pătraţi (în rural), autoturisme cu o vechime mai mică de zece ani, autoutilitare, autocamioane, remorci, rulote, microbuze, autobuze, şalupe, bărci cu motor, scutere de apă sau iahturi nu beneficiază de ajutoarele pentru încălzire. Acelaşi lucru este valabil şi pentru proprietarii de utilaje agricole, de prelucrare agricolă (presă de ulei, moară de cereale etc.), de prelucrat lemnul (gater, drujbă etc.) sau depozite bancare mai mari de 3.000 de lei. Nici cei care au terenuri, animale sau păsări a căror valoare netă de producţie anuală trece de 1.000 de euro pentru persoana singură, respectiv 2.500 de euro pentru familii, nu primesc subvenţii pentru încălzire.
ACTE NECESARE PENTRU STABILIREA DREPTULUI LA AJUTORUL PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINŢEI
• CERERE ŞI DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE PENTRU ACORDAREA AJUTORULUI PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINŢEI;
• FORMULAR TIP PUS LA DISPOZIŢIE DE CĂTRE PRIMĂRIA MIOVENI;
• ACTE DIN CARE SĂ REZULTE CALITATEA TITULARULUI CERERII FAŢĂ DE LOCUINŢA PENTRU CARE SE SOLICITĂ AJUTORUL PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINŢEI;
• ACT PROPRIETATE / CONTRACT DE ÎNCHIRIERE VALABIL LA DATA DEPUNERII /ÎMPUTERNICIRE LEGALĂ ( NOTARIALĂ ) DIN PARTEA PROPRIETARULUI SAU A TITULARULUI CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE SAU ALT ACT DOVEDITOR ( TITULARUL AJUTORULUI PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINŢEI ESTE REPREZENTANTUL FAMILIEI SAU, DUPĂ CAZ, PERSOANA SINGURĂ CARE ÎNDEPLINEŞTE CONDIŢIILE LEGALE DE ACORDARE A AJUTORULUI, CARE SOLICITĂ ACORDAREA ACESTUIA ŞI CARE POATE FI, DUPĂ CAZ: PROPRIETARUL LOCUINŢEI, PERSOANA CARE A ÎNSTRĂINAT LOCUINŢA ÎN BAZA UNUI CONTRACT CU CLAUZE DE ÎNTREŢINERE, TITULARUL CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE AL ACESTEIA ORI ALT MEMBRU DE FAMILIE MAJOR ŞI LEGAL ÎMPUTERNICIT DE PROPRIETARUL LOCUINŢEI SAU DE TITULARUL CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE ORI, DUPĂ CAZ, REPREZENTANTUL LEGAL AL PERSOANEI SINGURE CARE NU A ÎMPLINIT VÂRSTA DE 18 ANI);
– PERSOANELE CARE NU AU DOMICILIUL SAU REŞEDINŢA LA ADRESA PENTRU CARE SE SOLICITĂ COMPENSAREA, NU VOR FI LUATE ÎN CALCUL
• ACTE DE STARE CIVILĂ: XEROCOPIE B.I./C.I. -SOŢI/CONCUBINI ŞI COPII CARE AU ACELAŞI DOMICILIU SAU REŞEDINŢĂ LA ADRESA LA CARE SE SOLICITĂ AJUTORUL, CERTIFICAT DE CĂSĂTORIE, CERTIFICAT NAŞTERE PENTRU COPIII MINORI SUB 14 ANI, HOTĂRÎRE ÎNCREDINŢARE MINORI RĂMASĂ DEFINITIVĂ ŞI IREVOCABILĂ, HOTĂRÂRE JUDECĂTOREASCĂ DE ÎNCREDINŢARE ÎN VEDEREA ADOPŢIEI/ÎNCUVIINŢARE A ADOPŢIEI, HOTĂRÂRE JUDECĂTOREASCĂ SAU, DUPĂ CAZ, HOTĂRÂREA COMISIEI PENTRU PROTECŢIA COPILULUI PENTRU MĂSURA PLASAMENTULUI, DECIZIA DIRECTORULUI GENERAL AL DIRECŢIEI GENERALE DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI SAU, DUPĂ CAZ, HOTĂRÂREA JUDECĂTOREASCĂ PENTRU MĂSURA PLASAMENTULUI ÎN REGIM DE URGENŢĂ, HOTĂRÂREA JUDECĂTOREASCĂ DE INSTITUIRE A TUTELEI SAU, DUP CAZ, DISPOZIŢIA AUTORITĂŢII TUTELARE, HOTĂRÂREA JUDECĂTOREASCĂ PRIN CARE SOŢUL/SOŢIA ESTE DECLARAT/DECLARATĂ DISPĂRUT/DISPĂRUTĂ;
• FACTURA DISTRIGAZ-ORIGINAL;
• -FACTURA CEZ VANZARE –ORIGINAL;
• ADEVERINŢĂ VENITURI PENTRU LUNA ANTERIOARĂ DEPUNERII DOSARULUI:DREPTURI DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ (ALOCATII, INDEMNIZATII): DOCUMENT DOVEDITOR – CUPON PENSIE / ALOCATIE DE STAT/ALOCATIE PENTRU SUSTINEREA FAMILIEI/ INDEMNIZATIE/PENSIE/BUGET COMPLEMENTAR – LUNA ANTERIOARA DEPUNERII DOSARULUI;
• ADEV. SALARIAT: ÎN CARE SĂ FIE MENŢIONAT SALARIUL NET ŞI CONTRAVALOAREA TICHETELOR DE MASĂ, DACĂ ESTE CAZUL –LUNA ANTERIOARA DEPUNERII DOSARULUI; DACĂ NU SE ACORDĂ TICHETE DE MASĂ, MENŢIUNEA „NU BENEFICIAZĂ DE TICHETE DE MASĂ”;
• CONTRACT DE MUNCĂ PENTRU PERSOANELE CARE OBŢIN VENITURI DIN STRĂINĂTATE;
• ADEVERINŢE SECŢIA FINANCIARĂ MIOVENI , PENTRU TOŢI MEMBRI FAMILIEI MAJORI ÎN CARE SĂ FIE MENŢIONAT VENITUL NET LUNAR;
• ADEVERINŢĂ DE ELEV PENTRU TOŢI COPIII CARE URMEAZĂ O FORMĂ DE ÎNVĂŢĂMÂNT REGLEMENTATĂ PRIN LEGE;
• COPIE CERTIFICAT DE ÎNCADRARE ÎN GRAD DE HANDICAP GRAV ACCENTUAT, MEDIU REVIZUIT,UNDE ESTE CAZUL ;
• ADEVERINŢĂ DE LA ASOCIAŢIA DE LOCATARI / PROPRIETARI DIN CARE SĂ REIASĂ NUMĂRUL DE MEMBRII DE FAMILIE LUAŢI ÎN EVIDENŢĂ PENTRU PLATA ÎNTREŢINERII, NOMINAL;
• VIZĂ PRIMĂRIE DIN CARE SĂ REIASĂ BUNURILE MOBILE ŞI IMOBILE AFLATE ÎN PROPRIETATE PENTRU TOŢI MEMBRI FAMILIEI MENŢIONAŢI ÎN CERERE (LOCUINŢĂ, TEREN, AUTOTURISM – CU O VECHIME MAI MARE DE 10 ANI ) –BIROUL TAXE SI IMPOZITE (PARTER ) SI BIROUL FOND FUNCIAR (CAM.17).
• DOSAR ŞINĂ.
!!!În perioada 26-30 octombrie, vor fi afişate toate condiţiile şi procedura de acordare a acestui beneficiu, la sediul Primăriei, parter.