1,7K
Serviciul de salubritate al municipiului Pitesti are de recuperat suma de 266.000 de lei de la agentii economici din municipiu si 171.173 lei de la populatie. In total, asadar, peste 400.000 de lei, la un volum total al facturilor emise in valoare de 7,8 milioane de lei. In vederea recuperarii facturilor restante si neincasate, societatea a recurs la emiterea de somatii, notificari, iar pentru cei care nu raspund la aceste actiuni se va trece la trimiterea lor in judecata.
Curios este faptul ca, totusi, tarifele la salubritate nu sunt foarte mari, deci pot fi destul de usor suportate de agentii economici si populatie (4,54 lei metrul cub de persoana pe luna, fara TVA, iar pentru agentii economici 38,52 lei metrul cub lunar). Oamenii prefera sa achite mai intai facturile la utilitati „mai grele”, cum sunt caldura sau curentul electric ori apa, dar si pentru ca la salubritate este singurul serviciu unde nu se poate „taia” un serviciu (gunoiul trebuie strans orice ar fi, pe cand Termoficarea, de exemplu, are posibilitatea sa taie caldura si apa calda rau-platnicilor).
In alta ordine de idei, Salubritatea pitesteana a strans in 6 luni nu mai putin de 1.400 de tone de deseuri aruncate de cetateni in zone care nu erau special amenajate in acest sens. Mai precis, chiar pe spatiul verde sau pe trotuare. Cele mai multe deseuri aruncate de cetateni in locuri neamenajate au provenit din demolari, reparatii si amenajari de cladiri, materiale rezultate din curatirea subsolurilor, etc. Salubritatea a luat decizia de a colecta aceste deseuri, urmand ca apoi sa instiinteze persoanele sau firmele responsabile in legatura cu cantitatile facturate. Problema este insa aceea de a-i depista pe cei care au aruncat gunoiul. A existat la un moment dat chiar ideea monitorizarii platformelor de gunoi si a spatiilor verzi cu camere video, proiectul urmand sa prinda contur odata cu punerea in aplicare a unui program cu finantare europeana care va incepe cu zona Podul Viilor – Strand.