Primarul Mioveniului Ion Georgescu se bucură că, în sfarșit, CNADNR pare să se fi decis în legătură cu traseul autostrăzii Pitești-Sibiu. E de notorietate faptul că pentru uzina Dacia-Renault de la Mioveni construirea acestei mult așteptate autostrăzi este foarte importantă, pentru că ar scădea semnificativ costul transportului autoturismelor produse aici. Cum comunitatea de la Mioveni depinde în mare parte de bunul mers al uzinei Dacia, autoritățile locale au fost mereu solidare cu demersurile producătorului auto local pentru a grăbi luarea unei decizii concrete pentru demararea acestei investiții atât de așteptate.
Pe pagina personală de facebook primarul Ion Georgescu aduce detalii despre traseul și costurile viitoarei autostrăzi, așa cum sunt anunțate de CNADNR.
Vești bune pentru transportatori, pentru argeșeni, dar în special pentru Uzina Dacia de la Mioveni. După o lungă așteptare, studii de fezabilitate refăcute și dezbateri publice, din ultimele informații care vin dinspre Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale se pare că în sfârșit a fost stabilit traseul Autostrăzii Pitești – Sibiu.
Conform ultimelor informații, Autostrada Pitești Sibiu costă cel puțin 1,6 miliarde euro și va fi o realizare inginerească complexă, cu șapte tunele și zeci de poduri și viaducte. Termenul de finalizare a lucrărilor va fi în anul 2021.
Punctul de plecare este capătul Autostrăzii Bucureşti-Piteşti și va continua de la Bascov către Curtea de Argeş, urmat de un nod rutier la Tigveni care se va intersecta cu drumul județean ce leagă în prezent municipiul Curtea de Argeş de orașul Râmnicu-Vâlcea. Dinspre Nord, din satul Văleni, traseul autostrăzii cotește către Vest, pentru a fi construite două tuneluri, după care traseul intră pe Valea Oltului, la Călimăneşti, traseu care va lega şi Râmnicu-Vâlcea la autostradă. Valea Oltului va avea cea mai lungă succesiune de tuneluri, cel mai mic având 600 m, iar cel mai mare 2.800 de metri.
Lângă localitatea Racoviţa va fi următorul nod rutier, apoi drumul continuă pe Valea Oltului până la Boiţa, unde urmează să fie construită legătura cu autostrada Făgăraş-Sibiu. Următorul nod rutier va fi la Veştem și se va intersecta cu actualul drum Sibiu-Braşov, după care se va realiza conexiunea cu actuala centură a Sibiului construită deja.
Primul tronson va fi o şosea de mare viteză între Piteşti şi Curtea de Argeş, unde vor fi construite 14 poduri, iar pe ultimii 15 kilometri dintre Boiţa și Sibiu, vor fi ridicate 12 poduri şi viaducte.
Un rol important în luarea acestei decizii și accelerarea acestor demersuri, l-au avut Uzina Dacia de la Mioveni și Membrii Sindicatului Autoturisme Dacia.
Așteptăm ca în următoarele zile Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale să prezinte oficial toate datele și aspectele tehnice ale traseului Autostrăzii Pitești-Sibiu.