Menținerea curățeniei și integrității căminului de branșament și protejarea contorului, inclusiv împotriva înghețului, intră în sarcina clientului/utilizatorului.
Iată câteva recomandări pe care, dacă le veți urma, veți putea evita problemele legate de riscul de îngheț la branșamente și apometre.
Blocați accesul aerului rece în căminele de apometre, case de scări, subsoluri de bloc, pe unde trec instalațiile de apă. Asigurarea microclimatului pentru apometrele montate în scările de bloc se poate realiza prin închiderea ușilor, geamurilor, sau la nevoie, înlocuirea acestora.
Protejați căminul de apometru deoarece înghețul începe prima dată de aici, după care se propagă spre rețeaua interioară. Trebuie ca acesta să aibă capacul închis și să nu se infiltreze apă.
ATENȚIE: înghețarea contorului determină blocarea lui, ceea ce poate duce la inundarea căminului sau lipsa apei. În acest caz, reparația sau înlocuirea contorului se face pe cheltuiala utilizatorului.
Pentru izolarea apometrului se pot folosi materiale termoizolante (polistiren, vată minerală, ș.a.m.d). În cazul apometrelor cu citire la distanță, nu este necesar să se lase liber vizorul aparatelor pentru citirea consumului.
Izolarea țevilor este, de asemenea, foarte importantă. Dacă aveți montată o chiuvetă în exterior, este neapărat nevoie să izolați țevile.
Nu folosiţi focul deschis pentru dezgheţarea conductelor! În cazul în care vă confruntați cu probleme cu înghețul la instalațiile de apă, vă rugăm să anunțați în dispeceratul non-stop al S.Ed.C Mioveni, la unul din numerele de telefon: 0348/457.102; 0736.202.067.