Argeşenii circulă în condiţii de trafic restricţionat, drum nemarcat şi cu lucrări începute la mai multe poduri pe DN73 Piteşti-Braşov. Pe acest drum, în acest moment, constructorul nu mai lucrează. Potrivit deputatului PSD Simona Bucura Oprescu, o dată cu apropierea iernii creşte şi pericolul pentru conducătorii auto, iar execuţia şi finalizarea lucrărilor devin mai greoaie.
,,DN73 este strategic şi vital, făcând legătura şi cu cel mai important exportator al României, Uzinele Dacia-Renualt din Mioveni.” a declarat parlamentarul zonei Mioveni.
În acest sens, l-a interpelat pe această temă pe ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, fiindcă soluţia pentru deblocarea situaţiei şi finalizarea lucrărilor pe DN 73 trebuie să fie găsită urgent, spune Simona Bucura Oprescu.
Textul interpelării
,,Stimate domnule ministru,
Argeşenii – şi nu numai – au aşteptat ani la rând ca Drumul Naţional 73 Piteşti-Câmpulung Muscel-Braşov să fie reabilitat. S-au bucurat foarte mult când Guvernul Ponta a dat undă verde proiectului, mai ales că din acest drum derivă şi accesul spre cel mai important exportator al României, Uzina Dacia din Mioveni.
Nu mică mi-a fost surprinderea când am constatat, conducând pe acest drum, că lucrările trenează. Nu sunt utilaje, traficul pe podurile aflate în trafic se desfăşoară în condiţii dificile, marcajele sunt inexistente. Acest drum era numit la un moment dat „Drumul Ruşinii”. Este ruşinos şi acum să constatăm că, de fapt, lucrările sunt în întârziere şi pe acest drum se circulă tot cu probleme!
Conform fişei de proiect, investiţia ar trebui să se termine pe 16 septembrie 2016. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis abia în mai 2014.
Alte probleme au apărut pe parcurs: s-au făcut expertize care au arătat că unele lucrări necesită fonduri mari mari decât cele alocate; suprafeţe suplimentare de expropriat; obligaţia CNANDR de a obţine un nou aviz de mediu; ajustarea preţurilor; adiţionarea contractului prin introducerea modificărilor de cantităţi şi a diferenţelor de preţ; antreprenorul este obligat prin noua autorizaţie de construire emisă în 2015 pentru sectorul Piteşti-Câmpulung Muscel să execute lucrări care nu pot fi încasate în totalitate decât după încheierea unui act adiţional; deşi sunt fonduri alocate, sunt premise ca proiectul să fie blocat după data de 16 septembrie 2016.
În acest context, vă rog să îmi răspundeţi la următoarele întrebări:
-Care este termenul de finalizare a lucrărilor de reabilitare a DN73 Piteşti-Câmpulung Muscel-Braşov?
-De ce proiectul este în întârziere şi cine este responsabil pentru acest lucru?
-Care este graficul de lucrări?
-La ce dată estimaţi că argeşenii vor putea circula în condiţii normale pe acest drum foarte important pentru întreaga Românie?”