Situație oarecum hilară la câteva zile de la încheierea alegerilor locale. Primarul Piteștiului Cristian Gentea susține că nu mai poate să tacă și a început să facă turul presei locale pentru a se minuna și el cum de o stație de autobuz care arată… așa cum arată costă mai bine de 40.000 de euro. Cum de s-a ajuns la această sumă dubios de mare nu a vrut să spună public nici când i s-a solicitat acest lucru de către consilierii locali (care au primit un răspuns halucinant cum că… stațiile ar fi ,,opere științifice”) și nu a spus nici în campania electorală, atunci când numeroși piteșteni i-au imputat aceste sume. Or, în calitate de primar, ai datoria să vii cu informații atunci când și consilierii, dar și cetățenii, ți-o cer. Tăcerea lui Gentea a fost extrem de sugestivă.
A încurcat viceprimarul sau a dat-o cu mantă?
Astăzi s-a gândit să vorbească, aruncând vina pe colegii săi din PSD cu care a împărțit și Primăria, și Consiliul Local, și partidul. Gentea susține că pe vremea fostului primar și viceprimar s-ar fi stabilit prețurile la stații, dar și specificațiile tehnice, iar el nu s-a ocupat decât de licitație. Partea interesantă este că, în privința stațiilor, Gentea vorbește despre… fostul viceprimar, fără a-l nominaliza, or este de notorietate că după plecarea lui Sorin Apostoliceanu la PNL, viceprimar a rămas inspectorul general școlar Dumitru Tudosoiu. Asta reiese și din punctul de vedere al lui Sorin Apostoliceanu, către care presa a arătat cu degetul. Apostoliceanu a declarant negru pe alb că în mandatul său nu s-a stabilit niciun preț și nicio specificație tehnică.
Sorin Apostoliceanu: ,,Nu eu am stabilit prețurile la stațiile de autobuz sau toaletele acestora. Este o minciună grosolană”
,,Am observat că, după aceste alegeri, unii și-au vărsat nervii generați de rezultatele slabe, de fapt o victorie ca o înfrângere, aruncându-se în presă acuzații nefondate la adresa mea.
Se vehiculează informații complet false, iar presa plătită de Primărie și de societățile Primăriei își face 100% „treaba”. Se spune că Apostoliceanu a stabilit prețurile la stațiile de autobuz și toalete. După patru ani în administrația publică, chiar nu s-a înțeles cine, ce și cum stabilește prețurile? Sau poate acum așa se întâmplă, o singură persoană le stabilește, cine știe…
Nu, nu eu am stabilit prețurile la stațiile de autobuz sau toaletele acestora. Este o minciună grosolană. Nu există niciun deviz unde să scrie că Apostoliceanu a stabilit prețul unei stații la 63.000 € și al unei toalete la 53.000 €. Am lucrat împreună cu colegii din primărie și cu primarul în funcție de la acea vreme pentru a obține fonduri europene și pentru a semna contracte de finanțare cu fonduri europene. În cazul stațiilor de autobuz, a fost o licitație cu proiectare și execuție mult după ce am plecat din Primărie, în care s-au stabilit prețurile și designul, aceste opere de artă la care nu are nimeni acces pentru că sunt secrete (a incercat Mihai Coteț să ceară copii si acesta este raspunsul primit…).
Am mai fost acuzat că nu am organizat licitația pentru stații și că la licitația din 2021 nu s-a prezentat nimeni. Eu am participat la contractele de finanțare și apoi mi-am dat demisia pentru că am plecat la alt partid, așa era normal, de bun simț. În primărie au rămas un primar și un alt viceprimar în locul meu. Puteți să-i întrebați pe ei ce s-a întâmplat, sunt colegii dumneavoastră de partid. Toate devizele au fost aprobate în consiliul local, inclusiv când s-au mărit cu 21%. (…)
La toate proiectele, devizele și studiile de fezabilitate care ajung în Consiliul Local ni se spune că sumele vor fi ajustate la licitație. De ce nu s-a întâmplat la fel și la stațiile de autobuz? Acolo s-au mărit cu 21%, dar probabil o să ne explice proiectantul la sfârșit, cum s-a spus în conferința de presă din ianuarie de la Primărie…
Cred că atât eu, cât și piteștenii, am vrea să aflăm de ce toate proiectele care au obținut finanțare în 2020 încă nu sunt încheiate, unele nici măcar nu au început, cum ar fi eticketing-ul, bike sharing. Au trecut totuși patru ani, era timp destul să se finalizeze.” a transmis consilierul liberal Sorin Apostoliceanu.
Ce are Gentea cu Tudosoiu?
Argumentele sale par a fi logice, căci dacă ar fi avut vreo legătură cu acele prețuri și cu acest design de stație, cu siguranță că Gentea striga în campanie acompaniat pe zece voci de către presa care a uitat că rolul ei este să critice puterea, nu să-i ridice osanale.
De ce ține Gentea să iasă cu aceste declarații și să-l vulnerabilizeze, într-un fel, pe Dumitru Tudosoiu, viceprimarul care a venit după Apostoliceanu? Pentru că nu și l-a dorit viceprimar nici mandatul trecut și nu-l dorește nici acum, spun unele surse. De altfel, din cei 9 consilieri locali, cinci nu sunt nici măcar pesediști de-ai lui, Gentea rezervând locuri nu membrilor fideli, ci celor care și-au trădat partidele sau noilor achiziții făcute din rațiuni care vor ieși la iveală cât de curând, căci mizele sunt imense (și au legătură și cu Pădurea Trivale, din sursele noastre).
Primarul își asumă reușitele altora, dar le pune eșecurile în cârcă
În punctul său de vedere, Apostoliceanu mai face câteva observații pertinente legate de proiecte pe care primarul și le-a însușit, deși sunt începute pe vremea colegilor săi pe care acum îi toarnă, fără resentimente, în presă.
,,În articolele din presă în care este lăudat primarul se menționează multe alte proiecte de succes: incubatorul de afaceri, primul business hub din România și din sud-vestul Europei, cel mai performant sistem de monitorizare a traficului, autobuze electrice, stații de încărcare electrice, Sala Polivalentă, liceul Armand Călinescu, sistemul de bugetare participativă, investiții în unitățile de învățământ, pistele de biciclete etc. La toate aceste proiecte am lucrat și eu împreună cu colegii din primărie, obținând finanțare pentru ele prin contractele de finanțare semnate pe fonduri europene. La aceste proiecte nu sunt acuzat de nimic? Sau sunt toate bune? Unele dintre ele aveau și „NU” cu semnătură sub ele și tot am reușit să le obțin finanțarea, exemplu incubatorul de afaceri.
Legat de proiectul cu semafoarele, am întrebat în ședința de Consiliu Local de ce nu s-a terminat proiectul și mi s-a răspuns că s-a terminat la 31 decembrie. Acum se declara că sunt doar sincronizate în câteva intersecții. Unde este adevărul? Cred că patru ani erau suficienți să funcționeze cum ar trebui.” a mai declarat Apostoliceanu.