CNCD a înaintat Primăriei Piteşti, Consiliului Local Piteşti şi DNA Bucureşti o adresă oficială prin care doreşte să afle dacă trebuie sau nu să îşi retragă autobuzele, din moment ce procurorii consideră că prezenţa lor în trafic se traduce printr-un prejudiciu adus bugetului statului cu fiecare zi ce trece. Cum niciuna dintre instituţiile interpelate nu a dat un răspuns oficial, CNCD anunţă printr-un comunicat de presă că… ,,lipsa unui răspuns se va interpreta ca un acord de retragere a autobuzelor”.
Pus în faţa posibilităţii ca piteştenii să rămână fără transport local în comun, viceprimarul Cornel Ionică nu a putut da un răspuns clar. După ce a scăldat-o cu transportul metropolitan, acesta a afirmat că urmează să se facă o analiză, să se adune la aceeaşi masă…
,,Este o întrebare serioasă, o întrebare pe care nu am de comentat foarte mult, pentru că nu am toate elementele şi cred că vă referiţi la un comunicat pe care cei de la CNCD l-au trimis către Primăria Piteşti. Pot să spun numai că există un alt punct de vedere al organelor abilitate, motiv pentru care va trebui, la solicitarea CNCD, să facem o analiză cu privire la modul în care va continua transportul comun în municipiu. Acum, dacă vreţi, atât pot să spun. Nişte prevederi din legile ţării privesc reglementările în ceea ce priveşte transportul public de persoane. Pe lângă ceea ce s-a întâmplat, trebuie să vă spun că eu nu sunt decident şi o decizie de unul singur nu o pot lua, va trebui să analizez acest lucru în Consiliul Local. Actul în sine e reglementat de legea 92/2007, fundamentarea tarifelor se face în baza unor consumuri normative de combustibil şi lubrifianţi, cheltuieli de întreţinere ş.a.m.d.. În competenţa autorităţilor locale stă faptul că au obligaţia să stabilească tariful de transport, dar să fie sub cheltuielile reale.” a declarat vicele Ionică, adăugând că până la această oră nu a convocat Consiliul Local.
De ce? Pentru că ar fi primit notificarea CNCD ieri după-amiază. Numai că de ieri până azi a trecut o zi, iar Ionică a mai convocat consilii şi în cursul unei singure ore…
Cum un răspuns oficial nu poate da, viceprimarul a dat-o aşa, golăneşte: hai să meargă treaba mai departe, să ne vedem de treabă, să nu denunţăm unilateral contractul…
,,Este un contract, contractul înseamnă voinţa părţilor asumată printr-un document, nu ar trebui nici unul nici altul să… Ar trebui să ne vedem de treabă, să îl ducem la capăt şi să nu-l denunţăm unilateral de dragul de a… nu-ştiu-ce. Aşa ar trebui… Dar pe de altă parte, au dreptul şi dumnealor, şi cred că s-au exprimat în nişte termeni ok, în sensul în care se întreabă… mai mergem, nu mai mergem, ce păţim, că suntem anchetaţi pentru că… Dar în mod normal n-ar trebui să se întrebe pentru că noi nu dorim să se păstreze acest serviciu fără a se respecta legea. Dar lucrul acesta nu poate fi stabilit nici într-o zi, nici în două ore, trebuie să ne întâlnim, să discutăm, să vedem despre ce este vorba…” a mai declarat Ionică.
Şi ce-aţi înţeles dumneavoastră am înţeles şi noi. NIMIC.
Presupunând că CNCD va retrage autobuzele… ,,Dar de ce să presupunem? Dar nu presupunem!” a sărit, ca ars, vicele Ionică. Dar cum varianta aceasta este foarte probabilă, acesta a trebuit să recunoască adevărul-adevărat: primăria nu are decât 36 de autobuze, dintre care doar 10 noi, restul… rable. Cu acestea, este imposibil să susţină transportul public în comun.
,,Nu, nu avem variante dacă se retrag! Dacă aveam capacitatea nu mai făceam asocierea, iar rablele cu care suntem noi asociaţi sunt efectiv nişte rable. Aportul nostru atât a fost. Cele 10 autobuze mai noi luate de noi sunt cele mai bune. Spre surprinderea noastră nu le-am schimbat nicio piuliţă, sunt făcute de ruşi de nu-se-poate, ălea merg 30 de ani de acum înainte, dar nu sunt de ajuns 10. Vom vedea cu ce avem, dar nu poţi duce transportul în comunn.Pulitransul are 36 maşini, dintre care 10 bune, restul rable.”
,,Ce vreţi să spun, că se întrerupe transportul? Nici vorbă, nu ne dorim! Nu şi-ar dori nimeni! E o situaţie acum, atipică, şi nu e de ieri de astăzi, situaţia este că nu am găsit formula de un an de zile. Nu am fi dorit să prelungim asocierea mai mult de un an. Autobuzele noastre vor fi în curte după toate procedurile în 2015. E vorba de 70 de autobuze noi. Şi apoi, dacă putem mai mult şi zona metropolitană merge, este o discuţie secundară care presupune un parc dublu de autobuze.” a mai comentat viceprimarul Cornel Ionică.
Singurul lucru cert este ca astăzi piteştenii încă s-au mai bucurat de transportul public în comun….