Proteste de amploare la Dacia Renault sunt anunţate pentru marţea viitoare. Două mari probleme sunt coborâte în stradă de către angajaţi: tergiversarea la infinit a lucrărilor de la autostrada Piteşti-Sibiu şi mutarea contribuţiilor sociale de la angajator la angajat.
În privinţa autostrăzii, aceasta ar reprezenta pentru uzină o adevărată mană cerească, asta ca să nu mai vorbim de alte investiţii pe care ar putea să le atragă. Pentru guvernanţi, însă, priorităţile sunt cu fundul în sus şi, în loc să aloce bani pentru infrastructura care, la rândul ei, ar fi atras alte investiţii şi implicit profit, i-a băgat pe toţi în buzunarele bugetarilor şi pensionarilor care au produs, ce-i drept, consum, dar au şi umflat considerabil preţurile la raft.
Autorităţile susţin, însă, că autostrada nu reprezintă pentru Renault un cui al lui Pepelea şi că nu-şi vor reloca producţia de la Mioveni din cauza nerealizării ei într-un timp rezonabil. Acestea le reamintesc celor din sindicate că însuşi fostul preşedinte al Dacia, Nicolas Maure, a declarat înainte de a-i preda mandatul lui Yves Caracatzanis, că grupul Renault nu va pleca de la Mioveni.
„Renault nu va pleca de la Mioveni, chiar dacă nu e gata autostrada. În cazul în care autostrada Piteşti-Nădlac ar fi gata, timpul de transport rutier ar scădea cu cinci ore, la care adaugăm alte cinci ore reduse pentru distanţa de la Piteşti la Constanţa. În total, am câştiga zece ore de transport. Dacia mai poate aştepta câţiva ani până când autostrada va fi construită, iar după aceea vom economisi zece ore pentru transport. Pot exista şi întârzieri de unul-doi ani până la finalizarea lucrărilor, dar nu vom pleca.“ declara Nicolas Maure pentru cotidianul Adevărul, în 2016.
Din 2016 şi până în prezent a mai trecut un an…
În privinţa mutării contribuţiilor sociale de la angajator la angajat, conducerea Dacia Renault… tace. Liviu Dragnea afirmă că, la ultima vizită făcută la uzină, conducerea uzinei nu ar fi declarat o clipă că veniturile salariaţilor vor scădea. Fireşte că nu-l poţi crede pe Dragnea pe cuvânt, şi nu pentru că este un condamnat penal, ci pentru că e un politician de doi bani şi un om de o calitate morală îndoielnică, motiv pentru care, o declaraţie publică a conducerii Dacia Renault s-ar fi impus. În definitiv, urmează ca producţia să fie întreruptă pentru nişte ore bune, poate chiar o zi și știm cu toții cât de important e pentru patronat să se miște banda de montaj…
Dacă, până la final de săptămână, nu se va ieşi cu o poziţie oficială, înseamnă că patronatul Renault girează acţiunea sindicaliştilor. Și nici nu ar avea de ce să n-o facă, atâta vreme cât sindicaliștii nu au pe ordinea de zi revendicări de la patronat, ci doar de la guvernanți. Covenabil, nu?..
foto:facebook