Multi soferi argeseni – in special taximetristii – au crezut ca fac o economie importanta daca isi monteaza un dispozitiv de alimentare cu GPL, sau gaz pertrolier lichefiat. Pretul acestui combustibil era atractiv, de exemplu in urma cu un an fiind de 2,7 lei litrul, la jumatate fata de motorina sau benzina. Spre finalul anului 2011 GPL-ul a sarit de 3 lei, iar acum s-a scumpit din nou, ajungand la 3,2 lei litrul.
Este un adevarat record pentru acest carburant preferat de tot mai multi soferi pentru costurile reduse pe care le presupunea. Chiar si asa, inca mai merge cu GPL-ul.
Un calcul simplu, realizat pentru o masina cu un consum mediu de benzina de 10 litri la 100 km care parcurge anual 15.000 km, ne arata ca montarea unei instalatii GPL in valoare de 700 de euro poate fi amortizata in numai un an, la actualele preturi ale carburantilor.
In cazul flotelor, economia realizata astfel va fi si mai mare. Cu toate acestea, potrivit reprezentantilor Dacia, numai 20% din totalul vanzarilor de modele cu sistem GPL au fost realizate catre societati comerciale.
In cazul celorlalti carburanti, acestia se poate spune ca au luat-o razna din punct de vedere al scumpirilor, un plin de rezervor costand acum cu peste 30% mai mult decat in urma cu cativa ani. Toti operatorii din domeniul distributiei de carburanti, fara exceptie, au crescut tarifele intr-un ritm galopant.