Acest proiect de modernizare a DN 73 reprezintă a doua încercare, după ce primul proiect început în 2011 cu constructorul spaniol Azvi, a fost reziliat în 2020 din cauza unor dificultăți tehnice și întârzieri semnificative.
Proiectul de modernizarea drumului naţional DN 73 (Braşov – Fundata – Piteşti) se confruntă în continuare cu tot felul de impedimente. Constructorul clujean ARL care face parte din grupul Strabag a depus săptămâna trecută o nouă contestaţie la contractul pentru modernizarea sectorului din judeţul Argeş, între Câmpulung şi Fundata (38 km), deşi are deja o decizie favorabilă la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor. ARL solicită acum anularea raportului procedurii şi verificarea documentelor depuse de asocierea desemnată câştigătoare (condusă de bulgarii de la Groma Hold), pe motiv că nu s-ar fi respectat experienţa similară. Practic, susţine contestatarul, câştigătorul ar fi depus documente pentru lucrări de reparaţii, nu de modernizare aşa cum cere caietul de sarcini. Contractul de 406,7 milioane de lei a fost disputat de 6 ofertanţi, câştigător fiind anunţat, pe 15 ianuarie, Asocierea Groma Hold Eood – Evropeiski Patishta AD – SC Gott Strasse SRL – SC Perfect Consult Europe SRL.
Lucrurile stau altfel pentru sectorul cuprins între Braşov şi limita cu judeţul Argeş. Pe acest lot nu au fost depuse contestaţii, câștigător fiind SC Viarom Construct SRL. Lucrările pe acest sector, cu o lungime de 36 km, costă 213,4 milioane de lei.