La sfârșit de 2016, directorul SC SEdC Mioveni, d-l Nicolae Tudose, ne-a vorbit despre activitatea societății din acest an, despre proiectele aflate în derulare și despre planurile de viitor ale acestei societăți care a evoluat și s-a dezvoltat constant, din 2010, anul înființării. Pornită inițial ca un operator local de servicii pentru comunitatea din Mioveni, la inițiativa Consiliului Local Mioveni, societatea s-a adaptat la condițiile concrete din piața concurențială și a reușit să-și diversifice domeniile de activitate, să crească cifra de afaceri și numărul de angajați.
"În anul 2016 am avut o activitate foarte bună. Cifra de afaceri a avut o evoluție pozitivă, cu o creștere de aproximativ 14%, însumând 25 de milioane lei.
Principalele obiective de investiții ale acestui an au fost înlocuirea conductei principale de apă de la furnizorul Automobile Dacia – Renault către vana principală a orașului, pe o distanță de 2,5 km. Am montat două conducte de prolipropilenă cu diametrul de 500mm și un distribuitor nou. Scopul acestei lucrări a fost scoaterea din uz a vechii conduncte din metal, care avea peste 25 de ani și care genera avarii. O eventuală avarie mai importantă ar fi putut lipsi orașul de alimentarea cu apă. Acum, aceste două conducte oferă posibilitatea ca în situația unei avarii pe un traseu să putem comuta pe cealaltă conductă alimentarea cu apă. Tot prin această lucrare am rezolvat problema presiunii apei în zonele înalte ale orașului, cum este zona A-urilor. În perioada sărbătorilor, când consumul de apă creștea, existau probleme cu presiunea apei, în aceste zone. Această investiție este într-o infrastructură publică. Legea ne permite o astfel de investiție, iar noi, pentru a demonstra că suntem operatori viabili, am înțeles necesitatea acestei lucrări, care se va reflecta în mod direct în satisfacția clienților noștri. Valoarea acestei investiții este de 2 200 000 lei.
Aș dori să atrag atenția asupra faptului că, de la înființarea SEDC Mioveni, în anul 2010, societatea noastră nu a majorat niciodată prețul serviciului de alimentare cu apă. Au existat 3 majorări în această perioadă, însă aceste majorări de preț au fost făcute de furnizorul nostru, Dacia – Renault. În acest moment avem unul dintre cele mai mici prețuri din țară la acest serviciu public.
În perioada următoare intenționăm să facem o altă investiție importantă în zona Pruni, unde se dezvoltă o nouă zonă rezidențială. Acest cartier va fi alimentat printr-o altă conductă pe care o vom lega, pe un traseu separat, direct la furnizorul Dacia-Renault.
Tot în acest an am participat la proceduri de concesiune a activităților de furnizare a apei în localitățile limitrofe. Avem în acest moment 9 localități în care furnizăm apa. La momentul preluării acestor servicii au existat și probleme cu calitatea sistemelor de furnizare găsite la fața locului, la Budeasa, de exemplu. Am investit, am montat stații noi de clorinare, echipamente, pompe pentru rețeaua de canalizare și am readus apa în parametrii de potabilitate. La Hârtiești am descoperit probleme la nivelul de fier și mangan din apă. Am investit 200 000 de lei în echipamente care au adus apa în parametrii corespunzători. În alte localități se simte nevoia unor noi foraje pentru suplimentarea cantității de apă, insuficientă în acest moment. Aceste investiții se amortizează în ani de zile, dar vrem să oferim servicii de calitate prin care să convingem clienții că suntem un partener serios, de încredere.
Ne bucură faptul că mulți locuitori au înțeles avantajele branșării individuale. În acest moment, mai mult de jumătate din consumatorii care locuiesc la bloc au trecut la acest sistem. Noi am suportat 60% din costul apometrelor, investiția noastră ridicându-se la aproximativ 500 000 lei.
Avem un laborator propriu, performant, de detectatare a problemelor în sistemele de canalizare. Cu acest serviciu am obținut contracte în mai multe localități și județe în care se efectuează lucrări de canalizare.
Dealtfel, dotarea cu utilaje moderne este o preocupare permanentă a noastră. La Stația de Epurare am implementat Primul Proiect Pilot şi primul Centru de Instruire din România, destinat compostării nămolurilor de epurare cu tehnologia Sistemului GORE Cover, serviciul de deszăpezire îl facem cu utilaje performante și eficiente, șamd.
Ne bucurăm că toate investițiile făcute în ultimii ani s-au dovedit profitabile pentru societate, indiferent de domeniu. Spre exemplu, investiția în modernizările aduse la Restaurantul Club ne-a adus mai mulți clienți și, în acest moment, toate sâmbetele și jumătate din duminicile anului 2017 sunt rezervate pentru evenimente.
Principalele servicii oferite de SEDC Mioveni sunt ecarisajul și administrarea adăpostului de căini, salubrizarea, iluminatul public, apă-canalizare, activități de restaurante – catering, administrarea bazei de agrement Bemo și a Bazinului de Înot Didactic și de Agrement Mioveni, administrarea domeniului public și privat al orașului Mioveni, mai nou în urma fuziunii cu societatea Construcții-Reparații vom opera tot ce ține de reparații-intervenții la drumurile din interiorul orașului, la mobilierul stradal.
Toate aceste servicii le gestionăm printr-un sistem integrat de contabilitate, pe care l-am achiziționat și care se dezvoltă permanent.
SEDC Mioveni a contractat și cu societăți importante, cum sunt GDF, JUMBO și ELBA Timișoara, demonstrând că este un partener viabil pe piața concurențială.
Am încercat, încă de la înființarea societății să schimbăm mentalitatea angajaților, în sensul responsabilizării în raport cu munca prestată și a unei contribuții eficiente la bunul mers al activităților noastre, în condițiile în care se simte deja o lipsă de oameni calificați în piața locală a muncii. De exemplu, avem nevoie de electricieni și, în ciuda repetatelor anunțuri de angajare, nu am reușit să găsim oameni.
În acest an am demarat construcția unui nou sediu pentru societatea noastră. Această investiție era necesară pentru că SEDC s-a dezvoltat, numărul de angajați a crescut de la 186 salariați la 400. Este nevoie ca, pentru o administrare eficientă a activității, să avem un centru comun pentru toate serviciile administrative, economice și tehnice. În acest moment suntem dispersați în mai multe locații din oraș și, pe lângă inconvenientele create activității interne, apar situații în care suntem nevoiți să punem oamenii, clienții pe drumuri, între departamentele noastre, pentru a obține anumite informații, situații etc. Investiția este făcută din fonduri proprii și se ridică la 1 900 000 lei. Clădirea va fi una ultramodernă și sperăm ca în 2017 să intre în uz, pentru a spori eficiența activității noastre și pentru a avea o interacțiune modernă și civilizată cu clienții."
Foto: vechiul punct termic pe structura căruia se construiește noul sediu
Evoluție lucrări, în 2016, la noul sediu
decembrie 2016
Final, conform proiect:
Urări, la sfârșit de an: