48
Dacia a vândut 229.000 de mașini Sandero anul trecut, modelul fiind cel mai vândut autoturism din Europa către clienții persoane fizice. În acest context, la generația următoare, în 2027 sau 2028, Sandero va primi propulsie electrică, a confirmat Denis Le Vot, CEO Dacia brand, citat de Autocar UK. Mașina va fi înlocuită în 2034-2035. Prima generație Sandero a fost lansată în 2008, a doua în 2013, iar a treia, în 2020.
Dacia Spring, primul model electric al mărcii, costă de la 21.000 de euro înainte de aplicarea subvențiilor, în condițiile în care Spring este o mașină de oraș. Sandero electric însă va fi o mașină pretabilă la drumuri lungi, pentru care oficialii Dacia nu au dat încă o țintă de preț. Cazul ideal ar fi ca versiunea de bază (cu minime dotări) să coste 20.000 de euro, înainte de aplicarea subvențiilor. În ce privește autonomia, se estimează că Sandero electric va putea rula în jurul a 300 kilometri, în medie.
La actualul Sandero, 70% dintre clienți aleg varianta Stepway, cu gardă la sol mai înaltă, ceea ce ar putea să oblige și Sandero full-electric să fie tot un fel de Stepway, tot cu gardă la sol mai înaltă. În plus, Dacia va insista, la fel cum face și cu Jogger (și cum va face și la Bigster), că mașina va fi una utilă, practică și potrivită și pentru ieșirile în natură (vacanțe, drumeții).
Dacia Spring cântărește 1.045 kg și are 3,73 metri lungime, în timp ce Sandero are 4,09 metri lungime și 1.150 kg greutate. Bateria de pe Spring are 280 kg greutate.