1,3K
Lansarea noilor Logan, Sandero si Sandero Stepway marcheaza o evolutie in design-ul modelelor Dacia, dand sentimentul general de calitate si de forta.
In ceea ce priveste Logan, acesta nu mai este un automobil patratos; aceasta primeste un fundal din plastic in forma de fagure si doua baghete cromate orizontale. Grila se asorteaza excelent in continuare cu blocurile optice. Apoi, Dacia aduce stopuri noi, care renunta la orientarea verticala si se prelungesc pe aripa posterioara. Privite din profil, Logan si Sandero dau o impresie de robustete, afirmata de flancurile sculptate, de pasajele evazate ale rotilor si de linia fluida a partii superioare a caroseriei. Totodata, la Sandero stopurile par a fi mai frumos sculptate in caroserie, iar forma de hatchback le scoate mai bine in evidenta.
De asemenea, interiorul este mult mai prietenos. Cele doua noi modele inaugureaza o noua plansa de bord, in doua nuante (in functie de model si de versiune), functionala si cu un design modern. Conturul cadranelor este cromat (in functie nivelul de versiune), iar butoanele de comanda, de ultima generatie, sunt deosebit de functionale. Conturul aeratoarelor, sigla de pe volan si manerul schimbatorului de viteze sunt cromate (in functie de nivelul de echipare). Fatada centrala a plansei de bord beneficiaza de un ornament a carui culoare (in functie de nivelul de echipare) este in armonie cu cea a manerelor portierelor si cu ornamentul de pe volan. In ciuda multiplelor imbunatatiri, butoanele de deschidere a geamurilor raman pe consola centrala, langa cele de blocare a deschiderii acestora si de activare a Cruise Control-ului.
Noile modele Dacia primesc un motor turbo! In premiera, noile modele Logan si Sandero vor fi echipate cu motorul TCe 90, simbol al expertizei grupului Renault in domeniul mecanic. Acest motor de mica cilindree, supraalimentat, imbina confortul, placerea de a conduce, consumul redus (5,3 l /100km) si un nivel scazut al emisiilor de CO2 (122 g/km), oferind astfel un cost de utilizare avantajos. TCe 90 este un motor turbo pe benzina cu trei cilindri de 898 cm3 (cilindree de 0,9 litri) si lant de distributie. Datorita turbo-colectorului cu inertie foarte scazuta asociat cu un sistem de distributie variabila la admisie (VVT), motorul furnizeaza 66 kW (90 CP) la 5.250rot./min. Datorita cuplului de 135Nm disponibil inca de la turatii joase (90% disponibil inca de la 1.650 rot/min), acest motor este dinamic, reactiv si suplu in functionare.
Al doilea motor pe benzina ce va echipa noile modele Dacia este cel de 1.2 16V 75 CP. Acest motor de 1.149cm3 dezvolta o putere de 55 kW (75 CP). Oferind prestatii bune atat in ciclu urban, cat si la drum lung, propulsorul consuma in medie doar 5,9 l/100 km si emite 137g de CO2. Motorul 1.2 16V 75 CP va fi disponibil si intr-o versiune GPL pentru modelul Dacia Logan.
Dieselul e si el prezent pe noile Logan si Sandero. Recunoscut pentru performantele, fiabilitatea si impactul sau redus asupra mediului inconjurator, motorul 1.5 dCi este disponibil in versiunea 55 kW (75 CP) si 66 kW (90 CP). Oferind un cuplu in crestere cu 20Nm, adica 200Nm la 1750 rot/min pentru versiunea 75 CP si 220 Nm la 1750 rot/min pentru versiunea 90 CP, motorul 1.5 dCi este energic inca de la turatii joase si asigura reprize si acceleratii optime. In plus, motorul se dovedeste a fi unul dintre cele mai economice din segment: 3,9 l/100 km.
Cat costa
In tara noastra, Sandero si Stepway sunt disponibile la preturi incepand cu 6.990 de euro (Sandero, cu TVA inclus), respectiv 10.800 de euro (Stepway, cu TVA inclus). Cum in Franta se va vinde incepand cu 7.700 de euro, e de asteptat ca, in Romania, Loganul sa coste sub 7.000 de euro! Preturile oficiale vor fi facute publice peste cateva saptamani, iar publicul va avea acces la el catre finele anului in curs.