Ministerul Turismului si MDRT au cheltuit in 2009 si 2010 aproape 20 de milioane de euro pentru promovarea turismului romanesc in plan intern si extern. Rezultatele nu doar ca nu sunt vizibile, dar in primul trimestru al acestui an numarul turistilor straini veniti in Romania este mai mic decat in perioada similara a anului trecut.
Pe blogul personal, ministrul Elena Udrea scria acum o luna de zile: ,,Ultimii doi ani au adus mai multe investitii in infrastructura de turism din Romania decat ceilalti 18 precedenti la un loc. (…) In ceva mai bine de doi ani ca ministru al Turismului, am identificat mai toate blocajele generate in sistem…". Cu toate ca s-au investit sume uriase in promovare, rezultatele sunt negative in ceea ce priveste atragerea turistilor straini.
Institutul National de Statistica a dat publicitatii o situatie privind turismul in primul trimestru al anului 2011. La capitolul ,,sosiri ale vizitatorilor straini” sunt date 1.381 milioane, in scadere cu 3,2% fata de perioada ianuarie-martie 2010. Majoritatea vizitatorilor straini provin din tari situate in Europa (95,4%). Cei mai multi straini sunt din Ungaria (37,6%), Bulgaria (21,0%), Italia (8,5%), Germania (7,6%) si Austria (3,9%). Conform raportului de activitate a MDRT pe anul 2010, ,,prioritatea strategica a anului 2010 in cadrul programului de promovare turistica a fost crearea brandului turistic national.”