Potrivit unui raport al Wall Street Journal, Compania Meta dorește să introducă o taxă lunară de 13 euro pentru utilizatorii din UE care nu mai doresc afișarea reclamelor pe Facebook și Instagram.
Planul reprezentaților companiei americane este de a introduce o taxă de 13 euro pe lună utilizatorilor din Uniunea Europeană, pentru a avea acces la versiunile fără reclame ale Instagram sau Facebook. Cine nu vrea să plătească acești bani, poate să folosească în continuare variantele gratuite, dar este nevoit să accepte reclame personalizate și sponsorizate.
Meta ar dori să perceapă 10 euro pe lună pentru un cont de Facebook sau Instagram folosit de pe un desktop și 6 euro pentru orice cont suplimentar.
Pentru dispozitivele mobile, taxa unui singur cont ar ajunge la 13 euro pe lună, preț în care intră comisioanele pe care compania Meta are trebui să le plătească celor de la Apple si Google pentru magazinele de aplicații.
Încă de la începutul anului, Giganții din Big Tech au fost luați în vizorul UE
Comisariatul Irlandez pentru Confidențialitatea datelor a amendat compania Meta cu 390 de milioane de euro, declarând că nu poate folosi așa-numitul temei juridic „contract” pentru a trimite utilizatorilor reclame bazate pe activitatea lor online. Reprezentanții Meta au declarat ulterior că doresc să ceară acordul utilizatorilor din UE înainte de a permite companiilor să direcționeze publicitatea către ei, pentru a răspunde la o serie de cerințe de reglementare impuse de autoritățile europene. Meta a notificat acum autoritățile europene de reglementare că speră să lanseze planul fără reclame, pe care îl numește Subscription No Ads, în lunile următoare, pentru utilizatorii din Europa.
Un purtător de cuvânt al Meta a declarat că societatea crede în serviciile gratuite care sunt susținute de reclame personalizate, dar că explorează opțiuni pentru a se asigura că respectăm cerințele de reglementare în evoluție.