Peste trei milioane de euro au fost cheltuite pentru a se realiza proiectul unui drum in regim de autostrada care sa ajunga de la Pitesti la Sibiu, dar si pentru alte proiecte similare si studii de fezabilitate. Rezultatul este zero, in sensul ca autostrada – parte a culoarului IV pan-european – este prezenta doar…pe hartie, in timp ce pentru alte tronsoane s-au gasit deja banii de finantare. Nu se poate vorbi de un coridor IV pan-european daca nu va exista si o autostrada intre Sibiu si Pitesti. Potrivit studiului de fezabilitate realizat de Iptana in perioada 2007-2008, studiu care a costat circa 3 milioane de euro (9.794.131 lei cu TVA), o autostrada de la Sibiu la Pitesti ar costa circa 3,09 miliarde de euro.
O varianta ar fi fondurile europene, dar autostrada ar consuma aproape intreaga suma alocata pentru infrastructura de transport. O alta varianta, des vehiculata de autoritati, este construirea autostrazii prin parteneriat public-privat.
Cine sa vina insa cu bani pentru acest proiect cand criza economica este mai acuta decat niciodata? Iar in conditiile in care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a decis sa concesioneze lucrarile de executie a sectiunii dintre Brasov si Fagaras a Autostrazii Transilvania la pachet cu autostrada Comarnic-Brasov, intrebarea care se pune este daca intre Sibiu si Pitesti va mai exista vreodata o autostrada…