Eliminarea taxei de mediu a generat o adevătată efervescenţă pe piaţa auto. Astfel, în primele două luni ale anului au fost cumpărate 238 de modele diferite de autoturisme, fabricate sub 42 de mărci. În acest context, faţă de anii precedenţi, preferinţele populaţiei pentru anumite mărci s-au schimbat; unele au fost afectate de eliminarea taxei, în timp ce altele au înregistrat creşteri spectaculoase.
Dacia se numără printre mărcile care au înregistrat scăderi, cu o decelerare de 3,4%, mai mică, însă, decât Seat (-21,3%), Volkswagen (-15%), Renault (-7,5%) și Toyota (-6,5%).
Pe creștere sunt două mărci populare: Opel ajunge la un impresionant 5,2% cotă de piață (plus 2,1 puncte), la fel Renault, care urcă la 7,8%, (de la 6% cotă în 2016), la care se adaugă și Volkswagen, care ocupă aproape 10% (plus 1,1%) din piața totală de autoturisme din România, în ciuda tendinței descendente a vânzărilor sale.
Analiza pe modele nu arată prea multe modificări în preferințele românilor. Dacia Logan și Duster, alături de Skoda Octavia, sunt mașinile cele mai cumpărate.
Dacă vorbim despre ierarhii, avem un Top 10 cu modele populare, cunoscute pentru poziționarea în preferințele românilor, dar un top 10 din care au ieșit toate cele trei modele VW, Golf, Polo și Passat.