435
Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de stat în Ministerul Transporturilor, este unul dintre oficialii care comunică periodic stadiul lucrărilor curente de pe șantierele autostrăzilor prea mult așteptate de români.
Autostrada A1 Pitești – Sibiu este una dintre cele mai importante și necesare lucrări, dar care pune și cele mai mari probleme de execuție. Pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, sub Dealul Momaia din județul Argeș se construiește primul tunel rutier la nivel de autostradă.
Cele două fire de tunel au fost botezate ”Alina” (sensul de mers Pitești-Sibiu) și Daniela (sensul de mers Sibiu-Pitești) și se estimează că vor fi gata în lunile februarie și martie 2025.
Irinel Scrioșteanu a prezentat stadiul acestor lucrări:
- -au fost forați aproape 2 km din lungimea totală ambelor fire de tunel (2700 m), Tunelul Daniela (sensul de mers Sibiu-Pitești) și Tunelul Alina (sensul de mers Pitești-Sibiu);
- au fost asamblate la exterior 3 structuri metalice, care vor fi inserate în cele două fire de tunel, câte una pentru câte o activitate: aplicarea hidroizolației, realizării armării structurii de rezistență și turnarea betonului aferent structurii de rezistență;
- au fost realizati 1.200.000 mc din 1.700.000 mc de excavații;
- au fost realizate 320.000 mc din 540.000 mc de umpluturi;
- continuă lucrările de realizare a fundației de balast între km 83+000 și km 83+230;
- continuă lucrările de consolidări prin execuția saltelelor de balast, șaibelor drenante, s.a.;
- au fost finalizate lucrările de îmbunătățire a terenului de fundare cu piloți de diametru mic;
- lucrările aferente structurilor existente pe acest lot sunt în diferite stadii, de la lucrări de armare, cofrare și betonare elevații, grinzi de rezemare, turnare plăci de suprabetonare, lucrări de instalare grinzi și predale prefabricate, lucrări de sudură tablier metalic;
- sunt în curs de finalizare podețele prefabricate;
- se execută lucrări de scurgere a apelor, după cum urmează: șanțul de gardă (realizat 2950 m din 7400m), șanțul de bermă (realizat 1680 m din 9100 m), dren longitudinal (realizat 3085 m din 6900 m);