Renault se pregătește pentru viitorul electric și plănuiește separarea diviziei de mașini electrice de cea de motoare termice. Din păcate, la acest moment, uzina de la Mioveni nu intră în planurile Renault pentru fabricarea de mașini electrice. Renault intenționează să elibereze fonduri pentru a investi în mașinile electrice, o tehnologie în care a fost pionier alături de Nissan și Mitsubishi, dar în care a fost eclipsat de companii precum Tesla.
În unitatea de motoare cu combustie internă, Renault va rămâne acționar de referință, dar fără control, spune presa din Franța. Astfel, Renault ar putea rămâne cu o cotă de 40% din acțiuni. Entitatea va cuprinde fabricile de motoare și cutii de viteze pentru mașinile pe combustibili fosili și cele hibride și va include unitățile din Spania, Portugalia, Turcia, România (care produce Dacia) și America Latină.
Grupul francez a primit mai multe propuneri de parteneriat pentru unitatea de motoare cu combustie internă, scrie Euronews.com.
Luca de Meo, directorul executiv al Renault, a menționat că printre potențialii parteneri pentru divizia de motoare pe combustie ar fi Nissan, dar și alte grupuri din domeniul automotive și investitori pe termen lung. Nissan este deja partener de alianță cu Renault și deține și o treime din constructorul japonez Mitsubishi. De Meo va călători în Japonia luna viitoare pentru a discuta potențiala participare japoneză în proiectele sale electrice și pe motoare clasice.
Recent, Renault a semnat o serie de parteneriate dincolo de alianțele sale istorice cu Nissan, Mitsubishi și Mercedes. Unul dintre acestea este cel cu grupul chinez Geely, proprietarul Volvo. În această lună, Renault a vândut 34% din divizia sa sud-coreeană către Geely. Grupul chinez este și unul dintre cei mai mari acționari ai Mercedes. Renault va produce împreună cu Geely mașini hibride la fabrica sa din Busan, Coreea de Sud.