Renault Mecanique Roumanie va fi „reprezentanţa” locală a Horse, divizia cu nume de cod responsabilă de motoarele cu ardere internă, unde Renault este partener egal cu chinezii de la Geely.
Astfel, Renault Mecanique Roumanie (RMR), compania înfiinţată în 2008 pentru producţia de cutii de viteze în urma unei investiţii de 214 milioane euro, va include în plus şi producţia de motoare, dar şi turnătoria de aluminiu şi va fi parte a ecosistemului Horse – compania deţinută de Renault şi Geely, 50% fiecare, şi care este responsabilă de producţia şi proiectarea de motoare cu ardere internă, inclusiv hibride.
În prezent RMR are circa 600 de angajaţi, iar odată cu reorganizarea, care va muta pe RMR, pe lângă producţia curentă de cutii de viteze, şi producţia de motoare şi turnătoria de aluminiu alături de activitatea de inginerie aferentă – şi care ţine de Renault Technologie Roumanie, în total noua entitate care va ţine de Horse va avea între 1.900 şi 2.000 de angajaţi faţă de cei 600 în prezent de la RMR.
Luca de Meo, CEO al Grupului Renault, a declarat în cadrul conferinţei Capital Market Day că mizează pe creşterea profitabilităţii mărcii Dacia, care pe lângă Bigster va lansa alte două noi modele compacte în următorii doi ani. Tot atunci Luca de Meo a comunicat şi noua organizare a grupului.
Dacia va contribui şi la reinventarea lanţului valoric pentru motoarele cu ardere internă prin colaborarea cu Horse – divizia deţinută de Renault şi Geely, responsabilă de cutii de viteze şi motoare cu ardere internă şi adaptarea de combustibili sintetici. Dacia va avea o tranziţie uşoară către maşini electrice în Europa, mizând pe soluţii accesibile.