Vorba aia cu ,,Cine nu munceste nu greseste!" cred ca a fost inventata de unul care gresea cam des, de aceea nu ne vom ascunde in spatele ei. Si nici in spatele zicalei… ,,Greseala e omeneasca". Am comis-o, am comis-o! De stirea cu Dacia Renault e vorba, in care oficialii ar fi declarat ca daca pana in 2020 nu va fi gata autostrada Pitesti-Sibiu, se gandesc la varianta de a-si face bagajele si a pleaca in Maroc. E drept, aceasta sugestie a fost facuta in urma cu vreo doi ani, dar cine se ocupa de fabricarea stirilor false si plasarea lor in context ne-a indus si pe noi in eroare, mai ales ca faceau trimiteri la surse credibile gen Digi24. Si cum eram pe picior de plecare dintr-o vacanta in alta, n-am mai mestecat-o cum trebuie, drept pentru care acum ne-a cazut cam greu la ficat, mai ales ca deontologii presei argesene s-au grabit sa ne faca ,,inepti care nu stiu pe ce lume se afla", ,,gaini", prosti si lista poate continua.
Nu voi starui asupra inversunarii jurnalistilor de a-si vana si trosni colegii de breasla cu astfel de etichetari (nemeritate, zic eu, cu atat mai mult cu cat o stire nemestecata la 10.000 de altele bine digerate nu reprezinta un procent relevant), si nu voi starui cu atat mai mult cu cat constat ca intre jurnalisti, intre organe de presa s-a instaurat o tensiune, o ura, o inversunare fara precedent. Nu vrem sa ne umplem de ea, nu suntem capabili de ura si suntem convinsi ca aceste zvarcoliri si patimi nu sunt decat o oglinda a societatii in care traim, tensionata si tulbure pana in adancuri. Scoaterea mizeriilor tine de procesul de limpezire. Cred…
Nu voi starui nici in a ne gasi scuze, ne rezumam doar la a ne informa cititorii ca ,,gainile" de la Bitpress au inghitit o stire pe nemestecate.
Alt lucru, insa, ni se pare interesant si cu adevarat ingrijorator: in mod constant, de-a lungul anilor, oficialii Dacia Renault au tras semnale de alarma cu privire la autostrada Pitesti-Sibiu, una vitala pentru mentinerea afacerii la Mioveni si pentru pastrarea nivelului de salarizare motivant (prin comparatie cu piata din Romania, nu cu salarizarea de la uzinele din Franta). 2020 era un target de finalizare al autostrazii mai mult decat generos pe care oficialii Renault il solicitau in discutiile cu guvernele de pana acum. Era un termen avansat cam prin perioada aceea in care ministrii se laudau ca prin 2016, apoi 2018 o si termina! Iata-ne prin 2017, pe la mijlocul lui, moment in care nici macar procedurile birocratice nu s-au finalizat pentru ca, de la inceputul mandatului si pana in prezent, Liviu Dragnea este constant preocupat de cum sa-si scape fundul de puscarie, cu toate riscurile pe care le presupune acest lucru. Mai mult, politicile fiscale avansate incep sa nu mai aiba nicio legatura cu cele enuntate in programul de guvernare pentru care au fost votati ca-n transa, acestea reusind sa irite intreg mediul de afaceri si, credem noi, inclusiv pe oficialii Dacia, chiar daca pana acum nu au iesit la rampa cu noi declaratii.
Intre timp, uzina de la Maroc devine din ce in ce mai profitabila. Forta de munca este din ce in ce mai profesionalizata si mai rentabila prin prisma salariilor mult mai mici decat cele ale muncitorilor din Mioveni. Si atunci, de ce ar mai ramane Renault in Romania? Parca ar cere acea autostrada ca sa si-o ia cu ei acasa, nu ca sa ramana la fel de performanti si sa se mentina drept principalul contributor la PIB-ul Romaniei. Nu mai punem la socoteala faptul ca aceasta autostrada ar aduce cu sine multe alte investitii profitabile, care ar putea pune in miscare economia anchilozata si din ce in ce mai fragila a tarii asteia, devenita parca, peste noapte, un Teleorman mai mare, loc de joaca al lui Livache si al haremului sau de secretare, mahalagioaice, analfabete si curatatoare de scame. Paradoxul este ca pentru aceasta autostrada un investitor strain a ajuns sa fie mai vocal decat romanii insisi, deranjati, mai degraba, ca e Grappini analfabeta sau are Tudose fata de troscangiu decat ca astia pun economia pe butuci.
Dar, deh, e vara, lumea e in concedii. Drama e ca electoratul se comporta ca si cum ar fi intr-un etern concediu, caci povestea asta cu autostrada Pitesti-Sibiu este veche de atatia ani, incat, atunci cand vorbim despre ea, putem incepe cu… a fost odata ca niciodata.